krutte-39 Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Eg har ein e39 523i med automat/steptronic, eg lurer på om noken veit om der e noke software eller noke på denne som må nullstillast eller noke lignande ved skifte av eigar? Kjøpte bilen min for to mnd sia, men kassa er jo heilt mongo, fra 1 til 2 og vidare oppgjennom girer den som regel ikkje før den er oppe på 3000 til 3500 omdreininger, dette er no ikkje normalt? av og til virker det som om den ikkje vil gire i det heile tatt, da må eg skjalte øve i sport og gire manuellt. Er det noken som veit? Det er no ikkje normalt dette?
Bonden Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Få kontrolert oljenivå og feilminner. Du kan få slettet adapsjonsverdier også.
krutte-39 Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Skrevet Februar 10, 2008 Få kontrolert oljenivå og feilminner. Du kan få slettet adapsjonsverdier også. Er dette noke eg kan gjøre sjølv, eller må eg inn på bmw verksted med bilen for å få gjort dette? tenker på slette adapsjonsverdier og kontrollere feilminner..
Litjhaug Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Broren min hadde samme prob. på sin 1997 mod 528i Måtte på verksted å skifte chipen i girkassa!
dvil Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Mange opplever noe lignende dersom en eller flere abs-sensorer er dårlige. Sjekk/fix dem før du gjør noe annet drastisk. Visstnok kan de være dårlige uten at du får feilmelding.
Bimmerlars Skrevet Februar 11, 2008 Skrevet Februar 11, 2008 Hvilken sammenheng er det mellom ABS sensorene og girkassa?
krutte-39 Skrevet Mars 16, 2008 Forfatter Skrevet Mars 16, 2008 ja, no har eg fått skifta gir olje og filter, sletta minne, og adapsjonsverdier.. Men det er ingen merkbar forskjell.. Bmw fant ikkje ut av feilen heller..
Litjhaug Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Hvilken sammenheng er det mellom ABS sensorene og girkassa? Jeg måtte skifte abs sensor på min e39 pga at girkassa ikke fikk hastihetssignal fra venstre framhjul... Når den ikke får signal, nekter den å gire!
Bjørn 320 Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Hvilken sammenheng er det mellom ABS sensorene og girkassa? Jeg måtte skifte abs sensor på min e39 pga at girkassa ikke fikk hastihetssignal fra venstre framhjul... Når den ikke får signal, nekter den å gire! Men i tilfelle skal det vel komme feilmelding på ABS/antispinn i dashbordet også?
Litjhaug Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Hvilken sammenheng er det mellom ABS sensorene og girkassa? Jeg måtte skifte abs sensor på min e39 pga at girkassa ikke fikk hastihetssignal fra venstre framhjul... Når den ikke får signal, nekter den å gire! Men i tilfelle skal det vel komme feilmelding på ABS/antispinn i dashbordet også? Skal det ja...
tkim Skrevet Mars 16, 2008 Skrevet Mars 16, 2008 Fattern hadde det problemet med sin 530da. Han fant ut att luftmengdemåleren var ødelagt. bilen oppførte seg akkurat slik som bilen din.
krutte-39 Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Skrevet Mars 18, 2008 Fattern hadde det problemet med sin 530da. Han fant ut att luftmengdemåleren var ødelagt. bilen oppførte seg akkurat slik som bilen din. har luftmengde måler noke me girkasse å gjøre då? eg vil nok heller tro at det enten e ein føler ein plass som ikkje føla og videresende de han skal, eller så kan de kanskje hende de e ventilhuse som takker for seg, men uansett, eg synes de e heilt utroli at eg ikkje har fått noke korrekt svar enda eller noketing, det mest vetige eg faktisk har fått va fra automatgearservice i bergen som ville helst si de var ein elektrisk feil.
skien Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Eg har ein e39 523i med automat/steptronic, eg lurer på om noken veit om der e noke software eller noke på denne som må nullstillast eller noke lignande ved skifte av eigar? Kjøpte bilen min for to mnd sia, men kassa er jo heilt mongo, fra 1 til 2 og vidare oppgjennom girer den som regel ikkje før den er oppe på 3000 til 3500 omdreininger, dette er no ikkje normalt? av og til virker det som om den ikkje vil gire i det heile tatt, da må eg skjalte øve i sport og gire manuellt. Er det noken som veit? Det er no ikkje normalt dette? Har en 523 jeg også den her akkurat hatt samme feil på min bil så har jeg måtte bytte abs følere ...når en av følerene viser forkjellig hastighet så aktiveres sving program på girkassa fordi bilen tror den kjører i sving .kassa skal ikke gire opp i sving men det er en av følerene foran som gir dette signalet
krutte-39 Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Skrevet Mars 18, 2008 Eg har spurt verksmester på Bmw i Førde om dette med abs sensorer, men han sier at det ikkje har noketing med dette å gjøre, for einaste som ville påvirka girkassa av sensorane ville vert sensoren på venstre bakhjul, for der satt hastighetsmåleren sa han. så etter ka han sie så har ikkje abs sensorer noketing med det å gjøre. men eg har egentli mista litt trua på Bmw i Førde etter dette, vertfall etter at dei kom med konklusjonen om at girkassa var på vei til å bli utslitt og måtte skiftast. med ein km stand på 160 000 km..!!! Så imorra skal eg ringe til Automatgear service A/S i Bergen og bestille time slik at dei kan gå over bilen. Så får eg håpe dei finner ut av det.
Bimmerlars Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Har ikke E39 hastighets sensor i diffen altså?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå