Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ulyd i radiatorvifta og jeg kan tydelig kjenne at det er slakk i lagrene på den. Bilen har 150k på telleren. Syns det er tidlig at viskosekoblingen tar kvelden, men, men. :evil: Noen som har erfaring? Kan lagrene skiftes? Hvor kan jeg finne en ny billigst?

Skrevet

Min x 99 530d hadde ca 250 000 på telleren uten at det var antydning til noe slakke der. Men det kan vel kanskje være individuelle årsaker til slitasje ??

Hvis du mistenker at bilen har gått lengre enn km telleren så er det jo bare å lese av km stand i lysmodulen og nøklene for å se om disse stemmer overens med lesbar kilometestand i displayet.

Skrevet

Takk for svar. :)

Jeg har ikke mistanke om at bilen er gått mer enn de 150k, men det kunne jo være interesant å sjekke. Kan du fortelle litt mer om å lese av i lysmodulen? Eventuelt en link til mer informasjon? Hva trenger jeg av utstyr? Jeg har brukbar erfaring med å skru biler, men dette er nytt for meg.

Skrevet

viskosekoblingen på vifta til bmw er en svakhet. er veldig opp og ned når de gir seg, men når de først gjør det er det veldig lurt og bytte for ellers kan motoren fort gå var og bmw toppene har en tendens til å vri seg. nå er riktignok 4 sylinderen værre enn 6 sylinderen men alikevel er det lurt å være forsiktig med det for om toppen vrir seg blir det DYRT.. jeg ville anbefale deg å kjøpe delen på org. på bmw for at det skal være best mulig kvalitet i og med at det er en vesentlig del. oghvis du skal bytte selv må du huske at vifta er skudd med links=) også må du holde igjen så du ikke bare drar koblinga rundt=) lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...