Gå til innhold

sjekk av luftmengdemåler m40, er den ødelagt?

jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min fusker og er helt ubrukelig for tiden. Har ingen feilkoder i minnet, men tenkte det kunne være LMM. tok den av og målte mellom pin 1 og 2, motstanden går fra 0,37 Kohm når spjeldet er stengt, og oppover til spjeldet er halvåpent, ca til 0,700 kohm, men så går det ned igjen til 0,4 kohm når det er helt åpent.

Det ser helt fint ut inni der, har revet av plastlokket og sett på potmeteret. Sprayet elektro CRC inni der... Pleier disse LMM-ene å gå i stykker ?

Bilen lugger og fusker noe helt jævlig hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen jager på tomgang kan du prøve å dra ut ledningen til LMM. Bilen skal da gå høvelig gjevnt på tomgang. Hvis du opplever noen forskjell det det mest sansynlig LMM som er gåen.

Jeg fikk olje på min her for en sund siden. Kjøpte LMM rens på boks hos Mekonomen, og den funka kjempebra! Har hørt at det skal funke å spraye den med startgass også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja, motoren fusker når jeg gasser på, den mister liksom alt draget. men det er bare i perioder. Noen ganger er den helt fin. Når den er sånn, så går den også veldig dårlig på tomgang, stopper nesten, og går opp og ned fra 200 til 500 RPM. Så holder den på å stoppe, for så å plutselig komme seg opp på normal tomgang igjen. Har du funnet ut av hva det var på din? Jeg har skiftet bensinfilter i dag, og det hjalp ikke. Hvor sitter pumpa? Er det den som ligger i tanken? Vil det variere sånn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være så enkelt at den ikke går på alle pluggene?

Men noen som kan si meg hvor jeg kan få en feilkode avleser til min E36?

Min far har en til sine e30, og e32. Men når jeg prøver å ta den i min, kommer det opp en form for "oppkoblingsfeil" husker ikke hva koden var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...