Gå til innhold

Bytte motor: 2.5 12v, til 2.5 24v e30(325ix)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på hva som må bygges om på en 2.5 fra 91`525i for at den skal passe i IXen min? :D

Skrevet

Skal vel gå greitt det. Men motorstyringene er ikke like. 91- har svinghjulsføler framme på svingningsdemperen. Hvor sitter følerne på 87-?? Eldre motorer har 2følere bak på svinghjulet. Noen som har gjort dette kan vel svare mer nøyaktig :-)

Skrevet
Forslag: Bare flytte toppen over til IX'en. er vel toppen som er røken? Greitt med ny toppakning og oppgraderte bolter.. ca tusenlappen i deler

der igjen blir vel fort problemer med følere osv igjen som du nenvte

Skrevet
Sorry, fikk ikke med meg at det var 24ventiler du ville hive oppi. Bare stryk det jeg har skrevet! :-s

men jeg anbefaler fremdeles rep av topp

hehe ja JEG ska det :D skal i min den gamle om ting går som jeg håper

Skrevet
Litt mye pes å bygge om bunnpanne (må ha hull til aksling) kan muligens bruke noe fra e34 ix med m50

Har ikke drivi såå mye med sånt men trodde bunnpanne fra gamle 12v kunne brukes på 24v .. lærer så lenge en lever ja :)

Skrevet
Du har en ix står det den har drift foran og akselen går gjennom bunnpanne på motor

trådstarter har ix ja,ja klart det har drift foran og går gjennom bunnpanne på motor men det gjør den vel både på 12 og 24v,så mitt spm var,kan man ikke bruke bunnpanne fra 12v på en 24v?

Skrevet
Kan hende den passer over men det hjelper ikke da m50 motoren må stå i større vinkel blir jeg fortalt.

Nå er jeg litt spent,hvorfor må den stå mer vinkel?(hvem vei) blokk messig er vel dem like(ikke langt unna?) så og sette den i en annen vinkel blir vel bare trøbbel i forhold til kasse/motorfester og torpedovegg,er ikke sååå mye å gå på der heller.Jeg sier ikke at det er feil bare lurer,og det skader ikke akkurat tråden til Stix :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...