Gå til innhold

Uoriginale eller originale deler?


Bombtrack
 Share

Anbefalte innlegg

Må bytte toppakning og vannpumpe på E39èn min, men blir litt usikker på hvor jeg skal handle delene..

Er veldig tilhenger av å ha originale deler på bilene mine, men er det egentlig noen forskjell? :?

Sparer over tusenlappen på å kjøpe pakningssett,bolter og vannpumpe uoriginalt, men vurderer sterkt å handle fra BMW alikevell... :)

Noen innspill?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig for å kjøpe originaldeler. Har erfart generelt på biler at originalt er generelt bedre enn uoriginalt mhht kvalitet, evt passform, utseende, etc. mener selv at det er som oftest verdt prisen. MEN når det gjelder vannpumpe har jeg hørt at de vannpumpene fra BMW som ikke har metallskovler har dårlig holdbarhet, skovlene holder ikke i lengden. Er gjerne bedre å kjøpe uoriginal vannpumpe med metallskovler kontra original med ikke-metall skovler. Er ihvertfall ikke-metall du får til E36 hos BMW. Men BMW gikk visst fra ikke-metall til metall og tilbake til ikke-metall igjen. Så det er vel en grunn for at de ikke bruker metall..kanskje lageret ryker fortere med metallskovler ? Eller de bare er billigere å lage ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...