Gå til innhold

Turbo versus compressor: which is best?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det greieste er vel å bruke rør,silikon er egentlig bare for å skjøte.

Men har sett en del bygg der dem bare bruker slanger også.

Du må vel få ordnet deg litt bedre bensin tilførsel da.

Enten i form av større dyser,eller mer bensintrykk.

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

B25 dysene burde jo holde sånn passe greit.

7psi er 0.5 bar.

0.5 bar på 150hk er ca 225hk.

Burde nok ha en BTR i tillegg til dysene.

Du må ikke ha dump,men kan jo ha det hvis du ønsker det.

Evt er resirkulasjons ventil.

Skrevet

Er det noe man kan gjøre selv eller må jeg henvede meg til verksted når det er snakk om å montere bensintrykksregulatoren? Trenger jeg 255l bensinpumpe også? Hørte at noen nevnte en eller annen pumpe fra biltema, men jeg er skeptisk til biltema "kvalitet".

Den kompressoren jeg har skaffet meg er ganske massiv og skal tåle å levere over 12PSI, men jeg vet ikke hvordan jeg skal stille den ned til 7PSI. Er det ikke "reimhjulet" som bestemmer hvor mye trykk den gir?

Skrevet
Er det noe man kan gjøre selv eller må jeg henvede meg til verksted når det er snakk om å montere bensintrykksregulatoren? Trenger jeg 255l bensinpumpe også? Hørte at noen nevnte en eller annen pumpe fra biltema, men jeg er skeptisk til biltema "kvalitet".

Den kompressoren jeg har skaffet meg er ganske massiv og skal tåle å levere over 12PSI, men jeg vet ikke hvordan jeg skal stille den ned til 7PSI. Er det ikke "reimhjulet" som bestemmer hvor mye trykk den gir?

Din orginale bensinpumpe gir nok.

BTR kan du lett montere selv.

Størrelse på reimhjulet avgjør hvor mye trykk den gir ja.

Større reimhjul gir mindre trykk,og mindre reimhjul gir mer trykk.

Skrevet
Ok, er det bensintrykksregulatoren som gir ekstra trykk? Vil helst slippe å bytte dyser, siden jeg har aldri åpnet en motor før :P

dysene sitter ikke inne i motoren:p og ny btr gir ikke ekstra trykk, den har lavere;)

Skrevet

Du kan jo forklar også da. isteden for og bare si nei :wink:

Dysene står fast i Innsuget og et dysegalleri(fuelrail). Og den sitter så og si på midten av bilen når du ser hele motoren forfra. For og komme til, eller se dysegalleriet. må du skru av et motordeksel, et ganske tynt og avlangt deksel. som sitter med 10mm kopp?.

BTR gir ekstra trykk faktisk, med mindre du har justert bort all trykket. Orginal BTR gir konstant 3bars trykk, blir det for mye sender den bare bensin i retur. Så har du noe som heter lineære BTR og progressive BTR.

Men det tror jeg noen andre klarer og forklare bedre enn meg.

Skrevet
Du kan jo forklar også da. isteden for og bare si nei :wink:

Dysene står fast i Innsuget og et dysegalleri(fuelrail). Og den sitter så og si på midten av bilen når du ser hele motoren forfra. For og komme til, eller se dysegalleriet. må du skru av et motordeksel, et ganske tynt og avlangt deksel. som sitter med 10mm kopp?.

BTR gir ekstra trykk faktisk, med mindre du har justert bort all trykket. Orginal BTR gir konstant 3bars trykk, blir det for mye sender den bare bensin i retur. Så har du noe som heter lineære BTR og progressive BTR.

Men det tror jeg noen andre klarer og forklare bedre enn meg.

jo, kunne gjort de da;) men, tipper du skal ha en progresiv btr, er sant at den sender tilbake på returen når de blir til overs, men må huske at trykke forstatt er der inne, og nye dyser skal vell ikke ha så utroli høyt trykk heller, da blir de ødelakte (rett meg om jeg tar feil). husker ikke helt vilket trykk man skal ha på dysene men.

Skrevet

Dyser blir (nesten) alltid oppgitt på 3 bar`s trykk.(bosch motorsport dyser på 3.7 bar).

Hvis du bruker dyser fra en 2.5,så holder det med en lineæa BTR med grunntrykk på 3 bar.

Skal du bruke 2.0 dysene,så ville jeg gått for en progresiv BTR med 1:1.4 rate.

Du trenger ikke å gjøre noe med den BTR som sitter på motoren din fra før,bare koble deg innpå returslangen etter orginal BTR,og koble til en vakum slange.

Skrevet

Hmm, har fått tak i B25 dyser og dumpventil til en rimelig penge nå. Så nå trenger jeg BTR og det burde gå greit? Har lest tråden din om e30'en din med m5 motor og kompressor. Syk bil!

Du nevnte noe om at datasprut var lurt siden du havarerte tre motorer på grunn av feil bensin/luft blanding. Er det virkelig så ille uten? Det koster jo flesk:( Sånn ca 15K?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...