Gå til innhold

bredbåndslambda og fri eksos

Singda
 Share

Anbefalte innlegg

Tror jeg har fri eksos på bilen nå men er ikke helt sikker,prøver å se hvor det kommer ifra men finner ikke noe eksos eller noe..

Har 3" ifra turbo, men greia er at en dag etter jeg "fiksa" bredbåndslambdasonden, (bare en gjordingsledning som har dotte ut)

så viste den så høye lambda verdier, kom langt under 10 i verdi, akkurat som den plutselig fikk mye mere bensin, Kan være jeg har tukla med tillegsprutet noe jeg isåfall ikke husker..

Men kan Fri eksos ha stor betydning på AFR verdiene? fri eksosen er altså før lambdaen.. (vist det er noe frieksos)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du mener er nok eksos lekasje. Fri eksos er når du ikke har noe form for lyddemping på eksosanlegget.

En eksoslekasje før breibandslambdaen vil ha innvirkning på verdiene som du får ut på måleapperatet ditt.

Okey,men vill AFR verdiene bli høyere da? altså tykkere blanding?

har skiftet plugger ifra iriway8 til bp7es plugger og, kan det ha med bensinforbruket kansje? som har blitt mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavere afr er feitere blanding

ja det skjønner jeg,

har kjørt en runde idag å prøve å stille inn tillegsprutet igjen, å den gikk som bare F ettervært, Men virka som den fikk for mye bensin uansett hvor mye jeg skrudde ned blandingen, til slutt så ga jeg opp å skrudde tilbake skruen på tillegsprutet, (i tilfelde AFR måleren viste feil verdier..)

Har fri eksos har jeg funnet ut å den er før lambdasonden, (atme turbo en plass) kan det være grunnen til at afr veridien ligger under 10 hele tiden på max pådrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...