Riefarn Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 I høst byttet jeg kjøleveske på bilen, og helte på ny fin blå kjøleveske. har hatt problemer med overoppheting, så hadde på en flaske radiatortetting, som gjør kjøleveskefargen brun. Driver å skifter vannpumpepakning etter en lekasje nå, og ser at vannet i motoren, er blått og fint som når den var ny, mens i radiatoren og alle slangene er vannet brunt... Er det noe som er galt her eller? Skal ikke dette blandes under sirkulasjon?
Riefarn Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Skrevet Februar 12, 2008 Og er det slik at toppen er gåen så fort motoren koker?
BreitBau Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Jeg brukte Barsleak, og har aldri hatt så høyt trykk i slangene noen gang.. Det var VIRKELIG vanskelig for bilen å få kjørt de fine kornene gjennom radiatoren.. Da jeg bytta kjølevæske skylte jeg radiatoren.. Da så den ut som en sandstrand inni.. Har slutta å bruke Bars leak i hvertfall.. Btw: Nei det er flere faktorer på om toppen ryker.. Ta komptest..Så er du sikker..
Riefarn Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Skrevet Februar 12, 2008 var ute i stad å skyllte radiatoren, skyllte kanskje i 10min før vannet som rant ut av den var blankt.. så har nok ikke på det greiene der igjen... Hvem utfører komptest?
BreitBau Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Vanlig verksted skulle kunne gjøre det.. Skrur bare ut en tennplugg. Skrur nedi kompverktøy og tar av ledningene på coilene og kinner litt..
Riefarn Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Skrevet Februar 12, 2008 Takker... greit å gjøre dette før jeg koster på denne vinterbilen enda mer deler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå