Eddy89 Skrevet Februar 13, 2008 Skrevet Februar 13, 2008 Har hørt mye rart om KM filter. Noen påstår det gir effekt og bedre lyd, andre sier det gir dårligere effekt og bedre (grommere) lyd. Noen som vet om det er noen negative/positive sider ved å bruke KM filter? (annet enn selvfølgelig lyden ;p) Takker for svar
Rabies Skrevet Februar 13, 2008 Skrevet Februar 13, 2008 Noen mener at filterolja ødelegger LMM, men jeg vet ikke av erfaring. Men har planer om åpent filter jeg og:)
///Mysild Skrevet Februar 13, 2008 Skrevet Februar 13, 2008 hvis du satser på et litt dyrere så går det nok fint... det de gjør er at hullene som slipper gjennom luft, er større en på orgfilter.... og derfor kan småpuss komme inn og legge seg på lmm føleren... ps, det heter k&n filter eller KN
Deadsent Skrevet Februar 13, 2008 Skrevet Februar 13, 2008 Vurderer å kjøpe et slikt filter selv. Slipper det inn vann\støv?
///Mysild Skrevet Februar 13, 2008 Skrevet Februar 13, 2008 jeg har et green air filter, og det funker topp
Eddy89 Skrevet Februar 13, 2008 Forfatter Skrevet Februar 13, 2008 Endte opp med at jeg kjøpte et green air filter, monterte og testa i midttimen. Funka fett Fikk grommere lyd, og følte jeg fikk mer effekt (kan være placebo effekt ) Regner med det ikke kommer så mye vann, støv evt småpuss inn her, er tross alt beskyttet mye bedre enn f.eks i en sykkel, hvor det kan være ganske åpent.
BreitBau Skrevet Februar 13, 2008 Skrevet Februar 13, 2008 Green cotton er topp det.. Slipper inn MINIMALT med skitt og dritt.. Green Cotton er satt inn med olje som stopper de minste partiklene.. Det er denne oljen som ved overdreven bruk kan legge seg på LMM og gjøre skade.. ' Denne oljen tørker ut, og det er derfor viktig å rense slike filter hver 10 000km.. Her er det også at den store forskjellen på billig og dyrt kommer inn.. Billig kan nemlig ikke vaskes.. Du får kjøpt rensevæske og olje der du kjøpte filteret som regel.. Og husk å være gjerrig med oljen.. More is less
BreitBau Skrevet Februar 13, 2008 Skrevet Februar 13, 2008 Men 316i får ikke mer effekt ;p.. men det virker slik..Kan kanskje få en hest mer om fyller 99 oktan, og har varmeskjold som skjolder for all varme fra motoren..
Eddy89 Skrevet Februar 13, 2008 Forfatter Skrevet Februar 13, 2008 Som jeg sa i forrige posten, så er det ikke sikkert jeg fikk mer effekt, men det føltes slik Det som teller? Hvis jeg chipper, får jeg rundt 10HK ekstra eller lignende? Ikke verd pengene? =p
///Mysild Skrevet Februar 13, 2008 Skrevet Februar 13, 2008 å sette i en chip er bortkastede penger... da bør du heller ta de 6-7 tusen og kjøpe deg en 1.8 liters motor hehe...
maurtin Skrevet Februar 13, 2008 Skrevet Februar 13, 2008 Tror jeg hadde stått over å bruke penger på chip til 316. 10HK tror jeg nok ikke du får, gjør vel ikke stort mer enn å flytte turtallsperra. Skal chip være effektivt så bør man vel ha Turbo
Eddy89 Skrevet Februar 13, 2008 Forfatter Skrevet Februar 13, 2008 Noen som har en ide om hvor mye det ville koste for en brukt M3 motor, som ikke er så alt for galen?
Stianvi Skrevet Februar 13, 2008 Skrevet Februar 13, 2008 6-7tusen for chip? var vel litt i det meste laget, 1000-1500 er vel nærmere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå