Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ser det ut som bilen er solgt. Vedkommende som kjøper den har ikke mulighet til å hente den, så vi har avtalt at den skal fraktes med tog. Dvs kontantoppgjør er umulig.

Vi har halvveis avtalt at pengene blir overført til meg når fraktselskapet overtar bilen. Jeg har ringt kjøpers kontaktperson i banken, og vedkommende har gått god for at kjøper har finansiering i orden (måte låne noe), men at ingen papirer var underskrevet enda(pga hun kvinnen i banken, selger og sønnen, ikke kunne treffes før onsdag neste uke). Hun opplyste også om at det var "bra folk, ingen problemer" etc.

Slik det ser ut da så skriver vi en kontrakt på dette og jeg satser på at pengene blir overført som avtalt.

Det jeg helst ønsket var selvfølgelig å kunne ringe banken å få bekreftet at pengene er i orden og "satt til overføring" til meg, noe som ikke lar seg gjøre pga papirene ikke blir underskrevet før etter bilen er sendt.

Hva tror dere? Er dette "safe enough"?

Skrevet

ALDRI selg noe før du har pengene.

uansett. det er mitt råd. få pengene så sender du. vil han ha bilen går han med på det. vis ikke Nei da får han komme med å hente den.

Skrevet

kommer helt an på situasjonen. har du selv mulighet i framtiden å kunne oppspore kjøper så teller dette seff positivt.

har du snakket med de i banken de bekrefter at kjøper skal la de overføre til deg når bilen er på toget/kjøper gir beskjed, så mener jeg at det er i tilfelle så utspekulert at jeg hadde tatt sjangsen..

for å få innvilget lån så skal banken vite hvilken bil det dreier seg om osv.. med mindre det er forbrukslån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...