Gå til innhold

SPONSOR SØKES, så jeg får råd til Datasprut.Lei tenningsbank


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kasta på turbo på en m20b25 motor. Dyser er fra m535, progressiv bensintrykks reg osv. Sitter på 325i lmm og tilleggsprut med en dyse i innsug. Probl:

1 : Går ikke på tomgang, dvs jager fra 100 - 1000 omd og stopper.

2 : Motoren har en tendens til og flyte over av bensin. Pluggene blir helt våte av bensin.

3 : Tenningsbank, tenningsbank og atter tenningsbank.

Ps: Før hadde jeg lmm forran snurra og org dyser samt org lmm og btr, da gikk den fint, kun tenningsbank som var problemet da.

Nå er lmm på kaldsia og det er satt i større dyser, prog btr, samt orginale og lmm. Har en lednings lambda, og den er jo ikke helt på en snurr den heller :( lyser i hytt og gevær.

Hva kan det være???? Hjelper det og sette inn m535 lmm m 325 elektronikk igjen? Åssen blir jeg kvitt banken og flodinga av fuel??

Før

zb0eiixwrp3yszxpf772.jpg

kuuunq9233y77tk92aa8.jpg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har vurdert datasprut, men budsjettet er blåst for alt for lenge sia :( så at a-dekk har fått en ny datasprut, ang tenninga kan ikke denne justeres på 325 da den sitter rett på kammen

Skrevet

hvordan års model er M20 B25 motoren din? vist du har veivhjul sensor så kan du flytt på tenninge 6 grader. flytter på føleren nede på veivhjulet.

Skrevet

Kan justere tenninga med datasprut selv om denne er fast på kammen mener jeg.Simen e30 har da gjort det på sin hvis jeg ikke husker feil.

Og tenninga må jo kunne justere seg selv på en m20b25 som er orginal også.

Skrevet
har du spent opp fjæra på 535 lmm?

han har 325 LMM. men okkesom må fjøra spennes. Men vil tro det spjeldet leker gyngehest uansett jeg da.. Les:Det står på høykant.

Men før sto lmm på hue og det funka bra da. Luftfilteret satt på undersia av den plata hvis du skjønner. Den med papiret i gikk til snurra (innsug)

boigsq0oxsl3gwzuzqaz.jpg

Skrevet

skal ikke påstå att dette er grunnen til problemet ditt.. men det er mulig att spjeldet var mer stabilt når lmm stod rett opp. Men spjeldet skal uansett ikke kjempe mot/med sin egen vekt! det skal kun påvirkes av flødet av luft! dvs. det skal ligge flatt. oppned spiller ingen trille. Det er ene å alene posisjonen på spjeldet som bestemmer bensinmengda vettu.(tildels tps og)

Skrevet

nor jeg henta min bil. m535 så var det akkurat det samme. den gjynga å jaga som fan på tomgang. kun pga fjæra var for slapp i lmm. opna lokket. så stramma jeg 4 hakk så gikk den gull rent etter på å det har den gjort siden jeg gjore det 4 mnd siden.

prøv det :)

Skrevet

Har selv vært meget plaget, men fikk det til tilslutt.

Hvor mye trykk kjører du?

Hvilket tillegssprut?

Hvilken lambda og hvilket display bruker du på lambda?

Du må flytte lmm til sugesiden, og ha den vannrett slik den står originalt. Så må du skaffe en bensintrykkmåler.

Grunnen til tenningsbank er sansynligvis for høy tenning/for lite bensin, grunnen til flooding kan være feil justert tillegs sprut.

Svar på disse spørsmålene så kan vi nok hjelpe deg videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...