318iAT Skrevet Februar 13, 2008 Skrevet Februar 13, 2008 Hei, sønnen har en 88 mod. E30 316 med en M10B16 motor med forgasser som bare stopper. Har nå en E36 318is motor m/girkasse på hånden, hva må til for at denne skal gå ned i en E30
318iAT Skrevet Februar 13, 2008 Forfatter Skrevet Februar 13, 2008 Har og en M10B18 fra en 85 mod. E28 stående i garasjen, hva må jeg bytte for å få denne ned i en E30 316 med M10B16 motor med forgasser, det er jo forskjellige sikringsbokser på disse, må jeg få tak i et ledningsnett fra en E30 for å få beholde originale sikringsboksen eller går det an å bruke ledningsnettet fra E28'n ? må jeg bytte bunnpanne ? ellers noe ?? Har bare problemer med denne forgassermotoren så MÅ få ut driten sånn at sønnen kan bruke bilen uten å ringe for å bli slept hjem igjen, kjedelig
Hyggmaister Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 For å få m42b18 må du vel ha noen nye motorfester og kanskje bytte bunnpanna tror jeg...Ellers mener jeg det skal gå rimelig greit Viss den er fra e36 da? Har den stått i en e30 så er det jo tut og kjør
knut_olestad Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Siden du har gasser må du vel ha deg rett ledningsnett til motoren, men et ledningsnett fra en E36 IS skal jo ikke være så vanskelig å få tak i Skal han ha det godkjent må det vel litt mer til, bremser fra 318IS eller 325i, muligens andre ting og, men det kommer vel noen som vet det bedre enn meg.
Fliid Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Heter forøvrig M10B18 alle sammen, om det er gasser eller innsprut. (IS'n er selvfølgelig ikke en M10 ) Den du har i E28'n er bare og smette rett oppi. Men motorkontakten må nok bygges om da du sikkert har firkantet plugg på den ene. Bygg om til rund, deler får du hos BMW butikk/verksted osv. Skjema over hva som er hva når det gjelder farger kan jeg legge opp etter jobb da jeg ikke har det her. Det du i tilegg trenger uansett hva du skal sette i (gjelder injection) er retur på bensinen og selvfølgelig en bensinpumpe på matingen. Må da regnes med kutting i ledningsnettet så du får spenningen frem til bensinpumpen (trekker egen kabel). Sånn kjapt og greit er det hva du trenger og gjøre. Tilsvarende på E36 motoren, bare der må du selvfølgelig bytte bunnpanne til en med pickup forran traversen. Motor labbene passer nok ikke (samt festene) så de må nok byttes Har ikke skjekket ETK, men kan se nærmere seinere i dag M10B18 fra E28 er en lettere konvertering.
318iAT Skrevet Februar 14, 2008 Forfatter Skrevet Februar 14, 2008 Flott, takk skal dere ha likte spesielt godt at 518 var det letteste, den står jo her allerede Har dere flere tips så tar jeg imot med åpne armer
Fliid Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Hiv den oppi å si ifra om du trenger hjelp til kobling av motorkontakt osv. Eneste som er mest kødd er og bøye og surre med retur røret til bensinen, resten går som en lek. (De geniae "klipsa" som holder brems / bensinrør fast er morsomme å kødde med, kommer nok til og gi deg en god banne runde)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå