Singda Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Har nå prøvd å fikse et problem på en m50b25 motor (turbo) Greia er at den noen ganger plutselig stopper å vill ikke opp på turtall,men etter ca 1 min med jaging på veldig lav tomgang så går den reint igjen, kan variere om den stopper når dette skjer eller at den bare får skikkelig lav tomgang å fikser seg selv ettervært.. Har tenkt kansje det er kondens først, men etter flere forsøk med kondensfjerner uten noe spesielt hell så tenkte jeg at det kunne være LMM, en som kjørte bak meg ista når bilen begynte å fjuske osv, så så han det kom svart røyk av eksosen noe som tyder på mye bensin? Bilen strever skikkelig med å kjøre frammover når dette skjer og hører smell under motoren/eksosen når jeg prøver å gi gass da.. Kan det være LMM? Har kjørt uten lambdasonde ganske lenge nå men har ikke hatt det problemet før... så idag nå begynte den å jage på tomgang, ganske mye og, men det skjedde etter at jeg tok av lmm å renset trådene inni der med startgass) å satte den på igjen.kansje det ble falsk luft etter montering... Er ganske frustrert nå, lei av at den stopper å fjusker seg ijææl.. hehe Har montert org lambdasonde igjen men den er jeg helt sikker på er gåen fordi den er skrapa sund:P kan lambdaen ha noe med at den har en lav tomgang og vugger? håper på svar på spørsmålene mine:D
Sir Hofstad Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Digresjon: Skjønner at dere vil ha mer effekt osv, og bruke mye penger på turbo ol... Men skjønner IKKE at dere ikke gjøre det ordentlig? Egentlig bare idioti å tro at det eksisterer "snarveier" til effekt. Og egentlig tror jeg at dere ikke har nødvendige kunnskaper heller, for å ta snarveier. Poeng: søk hjelp hos folk med nødvendig kompetanse; nei, ikke meg...
Singda Skrevet Februar 14, 2008 Forfatter Skrevet Februar 14, 2008 Digresjon:Skjønner at dere vil ha mer effekt osv, og bruke mye penger på turbo ol... Men skjønner IKKE at dere ikke gjøre det ordentlig? Egentlig bare idioti å tro at det eksisterer "snarveier" til effekt. Og egentlig tror jeg at dere ikke har nødvendige kunnskaper heller, for å ta snarveier. Poeng: søk hjelp hos folk med nødvendig kompetanse; nei, ikke meg... inrømmer det at jeg ikke hadde mye kunskaper om turbo når jeg begynte med dette prosjektet, men alt av montering osv er gjort bra det. Men når du monterer turbo så er det ALTID noe problem som står opp, av fks den nye datasprutet/dysene/ osv osv som du ikke skjønner deg på, Turbokonvertering er aldri problemfritt.. Men back to topic, Noen som har noe peiling og tips å komme med?
Ron Skrevet Februar 14, 2008 Skrevet Februar 14, 2008 Derre er garantert bensinpumpa di,prøv å bytt den du. Om du ikke vet det,så står den i tanken din,bort med baksete, du finner den under lokket på pasasjer side. Den fra BILTEMA er det mange som har kjøpt,funke bra,å koste under 500kr. -Ronny-
Singda Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Skrevet Februar 15, 2008 Derre er garantert bensinpumpa di,prøv å bytt den du.Om du ikke vet det,så står den i tanken din,bort med baksete, du finner den under lokket på pasasjer side. Den fra BILTEMA er det mange som har kjøpt,funke bra,å koste under 500kr. -Ronny- Har bytta bensinpumpe sjø, t en som e sterker , så rart vist den ikke ska funk egentlig :/ Mene du den kansje kutte på strømmen av å t eller?
daffen Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 du kan muligens bytte lmm, kjekket ventilenene? falsk luft er også mulig..
bmwmaxi Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Prøv og ta av ledningen på lmm da skal bilen gå i nødmodus. Kjør en tur og se om den oppfører seg likt hele tiden. hvis den gjør det bytt lmm. Du kan også gjøre det samme med lamda. Men ikke prøv med begge frakoblet sammtidig da det blir formye selv i nødmodus. Det kan også være coilene eller bensintrykkregulatoren men da burte feilen være konstant.
Ron Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Beklager.. va litt trøtt i går,blanda sammen 2 episoder på 320`n Du må bytte coiler. Det var det æ gjor på min,den hadde NØYAKTIG di symtomer du forklarer. Problemet kom og gikk faktisk,slik du beskriver. Når den driver å roter å ikke går på alle sylindre,så ta av kontakt te en å en coil,så ser du korsn du må bytte,den/di det ikke blir noen forandring når du plugger di av. Det var 2 som var ødelagt på min.. Ang LMM,så går M50`n helt flott uten,alle som sier noe annet tar feil. Hadde en 91 E34 med M50,den ble rape sprø på ferie,plugga ut kontakt til LMM,å kjørte 140 mil til den ferien. Bilen gikk på 0.8 på mila hele turen -Ronny-
Singda Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Skrevet Februar 15, 2008 Beklager.. va litt trøtt i går,blanda sammen 2 episoderpå 320`n Du må bytte coiler. Det var det æ gjor på min,den hadde NØYAKTIG di symtomer du forklarer. Problemet kom og gikk faktisk,slik du beskriver. Når den driver å roter å ikke går på alle sylindre,så ta av kontakt te en å en coil,så ser du korsn du må bytte,den/di det ikke blir noen forandring når du plugger di av. Det var 2 som var ødelagt på min.. Ang LMM,så går M50`n helt flott uten,alle som sier noe annet tar feil. Hadde en 91 E34 med M50,den ble rape sprø på ferie,plugga ut kontakt til LMM,å kjørte 140 mil til den ferien. Bilen gikk på 0.8 på mila hele turen -Ronny- Hehe:D Ja ha også merket at lmm kan være koblet ifra uten at det har noe å si. det med coilene skal jeg sjekke straks nå, høres ganske fornuftig ut det. takk for svar folkens, finner jeg ikke utav det så begynner jeg å skrike å whine i denne posten igjen,hehe
Sir Hofstad Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Var ikke mening å være "frekk", men les hva dere skriver med å kjøre uten ditt og datt tilkoblet osv.... Slik jeg tolket det i allefall. Trenger du nye coiler kan du få 6 til meg for en real pris som unnskyldning
325ixturbo Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 har problemene dukket opp etter bilvask? du må også komme med ttilbake meldinger på dine andre tråder om du fikk det til osv
Singda Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Skrevet Februar 15, 2008 Var ikke mening å være "frekk", men les hva dere skriver med å kjøre uten ditt og datt tilkoblet osv....Slik jeg tolket det i allefall. Trenger du nye coiler kan du få 6 til meg for en real pris som unnskyldning Hehe hvor mye skal du ha for de da?, tror jeg skal finne ut av om det er de først;P
Singda Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Skrevet Februar 15, 2008 har problemene dukket opp etter bilvask? du må også komme med ttilbake meldinger på dine andre tråder om du fikk det til osv har ikke dukket opp etter bilvask nei tror jeg ikke. problemet er at jeg ikke har fått til de forige problemene helt,hehe, men greia med at den fjuska i 4 gir var faktisk at den fikk for mye bensin trodde det var noe feil med sonden når den viste så lave tall, måtte ha skjedd etter jeg bytta til kaldere plugger det.. Men nå var jeg ute entur ista nå å sjekka coilene imens bilen fjuska slik den gjør og trakk ut coil nmr 6 men tror ikke det skjedde noe mye, litt vanskelig å vite egentlig pga den går så ujevnt ifra før, Men når den gikk reint igjen så tok jeg ut coil nmr 4 å det ble kansje noe lignende fjusking kansje...litt usikker egentlig, men etter den gikk ganske bra på tomgang så rygga jeg den ut av garagen så begynte den å jage på turtallet igjen steig opp å ned, høres ut som den gisper etter luft og så stiger den ijen, gang etter gang, blir dobbelt så ille vist jeg kobler ifra LMM. kan det være falsk luft en eller anna plassen? eller noe annet?
325ixturbo Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 kan nokk være falskluft ja, tenkte på det med bilvask pga alle 91 mod er mere utsatt for fukt på hjernen, dette er ett kjent problem på di og da ruser di seg opp, og fjusker, setter du den ut nå når det er mange minus, og fyrer etter en 5-6 timer eller no, og den går fint etter på er nok problemet motorstyringen, men har ikke du en ekstra hjerne?
Singda Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Skrevet Februar 15, 2008 kan nokk være falskluft ja, tenkte på det med bilvask pga alle 91 mod er mere utsatt for fukt på hjernen, dette er ett kjent problem på di og da ruser di seg opp, og fjusker, setter du den ut nå når det er mange minus, og fyrer etter en 5-6 timer eller no, og den går fint etter på er nok problemet motorstyringen, men har ikke du en ekstra hjerne? Okey, kan kansje være fukt på hjernen ja.når jeg tenker meg om så kan det ha kommet endel vann nedi motorommet, men har aldri spyla med høytrykk nedi der da.. va kan gjøres med fukt på hjernen da? ' og hvor kan det være falskluft? noen andre plasser en på sugesiden på turbo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå