325ixturbo Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 hjernen ligger under høyre vindusvisker, det er et deksel der med dårlig tetning, prøv å spray startgass over alle slanger/ skjøter helt til manifoild,
Singda Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Skrevet Februar 15, 2008 hjernen ligger under høyre vindusvisker, det er et deksel der med dårlig tetning, prøv å spray startgass over alle slanger/ skjøter helt til manifoild, Okey, det skal jeg gjøre;D sjekker imorgen tenker jeg, må prøve å få mest mulig tips så kan jeg teste alt imorgen,hehe Har også et problem at bilen stopper vist jeg drar ut girene litt, kansje bare 3000rpm og slipper gassen å klemmer inn clutchen så stopper den bare... skjønner ikke hvorfor.. kan ikke ha sammenheng med at lambdasonden min er ødelagt?
Ron Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Du burde kjøpe di coila du fikk tilbud om. Du burde også kjøpe ny tomgangs motor,ligger helt idiotisk plassert under innsuge ditt. Du burde gå over ALLE slanger klemmer osv. Kjøp inn di overnevnte deler,sett av en hel kveld, ta dæ god tia,gjør ting ordentlig,så du kan utelukke ting ettervært som du går igjenom. Mye av di feila du tydeligvis har,trur ikke æ har noe med turbo-bygget ditt å gjøre,bare helt vanlige standard typiske M50 feil. mvh Ronny.
Christer1 Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Har noe av det samme på min nå. Går og vugger litt. Både tomgang,vanlig kjøring og ved gasspådrag. Hender også at den kutter helt, men ikke nok til at motoren stopper. På tomgang så kutter den og ruser seg rett opp på litt over 1000 omdr før den detter sakte ned på rundt 700 (tror det var det) og vugger på turtallet der før det samme skjer igjen. Sånn fortsetter det. Kan dette var coilene? Hva skal du ha for coilene?
Singda Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 Du burde kjøpe di coila du fikk tilbud om.Du burde også kjøpe ny tomgangs motor,ligger helt idiotisk plassert under innsuge ditt. Du burde gå over ALLE slanger klemmer osv. Kjøp inn di overnevnte deler,sett av en hel kveld, ta dæ god tia,gjør ting ordentlig,så du kan utelukke ting ettervært som du går igjenom. Mye av di feila du tydeligvis har,trur ikke æ har noe med turbo-bygget ditt å gjøre,bare helt vanlige standard typiske M50 feil. mvh Ronny. Mhm, men tenkte først å prøve med en lambdasonde, må ha en ny en med 4 ledninger siden det er det orginalt. det kan kansje ha nå me at den går så lavt på tomgang å at den stoppe etter pådrag kansje? har ikke nå med vugginga på tomgang værtfall, funka sånn før. skal sjekke etter falsk luft osv, men det som er rart er at det begynte først igår den vugginga på turtall,så jeg tok av LMM å renset den osv men ble ikke noe bedre..kan også være en trykklekasje enplass å..
Azeton Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Kanskje prøve å rense tomgangs motor først? Skifte til nye plugger som du vet det ikke er feil på er en god start. Så går du over med STARTGASS på slanger som er koblet til innsug! Ruser motoren seg, har du et problem som må løses. Funker det fortsatt ikke? Prøv ut lambda, den er billigst å starte med. Der etter LMM.. Er det fortsatt noe galt? kan du prøve å bytte bensinfilter. å sjekke bensinmengde osv. Helst koblet til en bredbåndslambda så du vet om du drukner motoren eller brenner den opp Dette må du gjøre systematisk! Det hjelper ikke noe å trekke ut coilledninger å LMM i hytt å pine! Happy valentine foresten
Singda Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 Kanskje prøve å rense tomgangs motor først?Skifte til nye plugger som du vet det ikke er feil på er en god start. Så går du over med STARTGASS på slanger som er koblet til innsug! Ruser motoren seg, har du et problem som må løses. Funker det fortsatt ikke? Prøv ut lambda, den er billigst å starte med. Der etter LMM.. Er det fortsatt noe galt? kan du prøve å bytte bensinfilter. å sjekke bensinmengde osv. Helst koblet til en bredbåndslambda så du vet om du drukner motoren eller brenner den opp Dette må du gjøre systematisk! Det hjelper ikke noe å trekke ut coilledninger å LMM i hytt å pine! Happy valentine foresten Hehe;P ja skal prøve å rense tomgangsmotoren etterpå nå, men mener du å spraye startgass på slanger som er festet på insuget, altså de som sitter fast ja? tenkte å skifte ut lambdasonden og men A-dekk as sier de på biltema ikke er noe særlige, de har ikke fått de til å funke noe bra på m50 motoren. Noen som har org lambdasonde å selge til m50b25 eller?
Singda Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 en annen ting som jeg kommer på nå er at når den begynner å fjsuke å slik som sagt så gir jeg mye gass da så dunker det å smeller det under bilen,(virker som det er i eksosen) va vill det si egentlig?
Ron Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Tørr nesten vedde ene skoa mi på at det e coilan som lage rot te dæ. Derre e NØYAKTIG det æ hadd på 320`n. Har du ikke råa te å kjøpe alle ny,gjør som æ sa. Ta av ei å ei ledning,for å finne ut korsn ta dæm som fuske. Du høre jo med en gang om den går på den sylindern eller ikke. Overslag e ett magisk stikkord. Vest du søke på herre,så ser du at det er mange som har hadd dine symptomer,og da har det vært coilan. -Ronny-
Singda Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 Tørr nesten vedde ene skoa mi på at det e coilansom lage rot te dæ. Derre e NØYAKTIG det æ hadd på 320`n. Har du ikke råa te å kjøpe alle ny,gjør som æ sa. Ta av ei å ei ledning,for å finne ut korsn ta dæm som fuske. Du høre jo med en gang om den går på den sylindern eller ikke. Overslag e ett magisk stikkord. Vest du søke på herre,så ser du at det er mange som har hadd dine symptomer,og da har det vært coilan. -Ronny- Okey! hehe prøvd å jør som du sa anngående d me å trekk ut ene ledningen etter den andre men biln fikse jo seg selv ettervært å da må jeg liksom vente på at den begynner å fjuske igjen som kan ta laang tid eller kort tid.. men vist det e coilan som e problemet, e dem ødelagt eller bare dårlig jording? korr ligg jordinga t coilan btw?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå