Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe meg en e36 325 men den er jo ikke helt feilfri..

Når han som har den kjører så kan bilen bli for varm (over norm. temp.), og da blåser det kaldt i varmeapparatet, men så kan den plutselig slå om og da blir bilen normal temp igjen og det blåser varmt i coupeen.. sånn forklarte han meg det, han lurte på om det kunne være termostaten, men virket ikke som han hadde så mye peiling.. Har prøvd å høre litt rundt, men får mye forskjellige svar...

Lurer på hva dette kan være, virket som dette problemet kom og gikk, noen ganger ok og noen ganger ikke...

Er det toppen, eller kan det være noe så lettvindt som termostaten??

noen forslag???

Skrevet

Go bil løp og kjøp, høres ut som en enkel ting og fikse. Kan godt være termostaten, men høres ut som luft i kjøleveska.

Da kan toppakninga være gåen i verstefall slik at det blir blåst luft inn, sjekk om det kommer avgass fra kjøleveska. Men vil tro det er et filleproblem som bare og lufte og ferdig.

Hvist karen ikke har peiling, prut som faen, si du har hørt med bmw verksted og at det er en dyr reperasjon og skifte termostat på verksted, ev. hvist toppakninga lekker.

Skrevet

Luft i systemet..

Spørs hvor mye billigere du får den da? Må du bytte toppakning (Noe jeg hadde gjort visst den har værrt varmkjørt), så koster det 12-15000 på verksted..

Gjør det sjøl for litt under 2000kroner..

Skrevet

Hadde akkurat samme problem på min M50TUB25 for ca et år siden, luft i systemet. Årsaken kan jo være forskjellig, men jeg var heldig. Var en sprekk i ene slangefestet øverst på radiator/ekspansjonstank. Med ny radiator ble det bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...