Atl`n Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Hei. Jeg har en 1995 mod 318is. I det siste har nøkkel begynt å gå rundt og rundt i tenningslås når jeg skal starte.. Må ofte lirke og presse på nøkkel i flere minutter før den "tar tak"... Er det nøkklene mine som begynner å bli slitt?? Eller er det tenningslåsen.... Noen som har et råd for å fixe dette.... Bmw forhandler i bergen hadde ikke noe bra svar til meg..
efjeldse Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Høres jo ut som om låsen er slitt. Nøkkelen tar tak i de andre låsene da? At en BMW-forhandler ikke har noe bra løsning er iallefall ikke bra.
Sigmund Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Hei Jeg har hatt litt av de samme problemene, og måtte bytte tenningslås. Dvs innmaten i låsen, en del pirk og knoting, men fullt mulig. Er ikke helt sikker, men det kan virke som om selve låsesylinderen din er løs, eller at det er en "tapp" i enden av låsesylinderen er utslitt. S
Klinz Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 De er tenninglåsen som er defekt.skift den fort før den klikker heilt. Viss den bare går rundt og rundt får du ikke ut sjølve låsen men må ha heile rattlås og holder nytt. da blir de dyrt..
Atl`n Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 Ok. Takker.. Får prøve å pirke den ut, og skaffe meg en ny lås!
fast Dog Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Jæger i bergen er skikkelig rævkjørt! har NULL kompetanse!
eriklepe Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Fikk byttet rattlås hos Jæger og betalte ca 2000 mener jeg. Da satt nøkkelen seg fast, var litt av en utfordring å få bilen på henger med sving på hjulene!! Vanskelig for et verksted å komme med diagnose basert på kundens forklaringer. Jeg synes Jæger er ganske bra på kundeservice og kompetanse, ihvertfall de gangene jeg har brukt dem. MEN, merker ganske stor forskjell i kundebehandlig når man kommer med gamle biler. Slik bør det ikke være. Man betaler samme timepris for gamle biler også. Få bilen inn på verksted, så finner de fort ut hva som er gale.
Fliid Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 tenningslåsen begynner nok og ta kvelden. Og få ut sylinderen er vell ingen sak, vri nøkkelen til første hakket så stikker du inn noe langt og tynt noe inn i det lille hullet som er rett over nøkkelen så drar du ut nøkkel og sylinder. Ser ikke problemet.
Klinz Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 De blir problemer viss den klikker heilt og bare går rundt og rundt. Da fårdu den ikke i hakk 1
Glenno Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 På min E34 byttet jeg ut til ny låsesyllinder (til tenningen) og ny nøkkel i sommer. Betalte på Tronerudbil i Drammen ca 1300kr for deler og arbeide. Kunne fått låsesyllinder som var lik nøkkelen jeg hadde men ville da kostet rundt det dobbelte. Men gjør lite da jeg åpner dørene med alarmen og trenger kun den nye nøkkelen til tenningen. Fikk forhåndspris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå