Tool Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Har en 2007 BMW 318dt og vurderer å oppgradere den med en enkel tuning. Vil helst ikke omprogramere og endre for mye på bilen i og med den har garanti etc fra BMW Norge Funker disse? Og er de verd pengene? http://www.biltuning.no/tuning/bmw/tuningstyling124.htm (DTK fra biltuning.no)
tuder Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Lurer litt på dette jeg og, veldig billig og blir bra med effekt. Ingen som har prøvd??
Hawkon88 Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 jeg satt på en gang med en 318td med chip.. og den bilen imponerte SYKT! så en chip er noe jeg ville gått for hvis jeg hadde eid en slik bil. eneste jeg ville vært trygg på er at det er ingen svakheter med motor/drivlinje som kan ryke innen kort tid. husk at du mister garantien. og at det er ulovlig å chippe pga økt effekt trenger jeg vel ikke å nevne. min far hadde en saab 95 2.0t for noen år siden som han chippet fra 150 til 216hk. den måtte vi bytte girkasse på ved 120km. chippen hadde stått i ca 40 000. ved 160km løsnet ene råden fra veiven.. dette var en bil som stort sett ble kjørt rolig- under 4000-4500rpm. og mye langkjørt. men så er ikke saab videre kjent for kvalitet heller da.. bare en tanke..
hottalinos Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 Jeg kontaktet et svensk firma ifjor. http://www.samsteffansson.se/ Fikk dette svaret i retur når jeg spurte om garanti: Vi tar över nybilsgaranti på motor och kraftöverföring på den tid som är kvar av garantin från fabriken. Med vänliga hälsningar SAM Marlene Steffansson Har ikke gjort noe med det ennå. Men du kan jo kontakte de. Hadde forresten en audi tt som var chippet til 220 hk. Der røk girkassen... Men ifølge auditryner så er girkassene på 98 modellen som jeg hadde dårlig. Kostet ca 6000 kr å få ny girkasse fra sverige.
madmid04 Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Vurderte selv å sette på en DKT boks på min 320D, men problemet med disse boksene er at de ikke tar hensyn til diverse viktige data som ECU'en sender ut. For å få en bra tuning så bør ECU omprogrammeres eller byttes helt. Snakket med en som jobber på BMW, og han sa at chip tuning tar knekken på turbo'en etter ca 6 mnd og de hadde hatt flere biler som hadde nærmest får motor havari pga av dårlig chip tuning. Hvis du skal tune bilen så må du huske på å bytte filter oftere en uten tuning.
BMW_JP Skrevet Februar 22, 2008 Skrevet Februar 22, 2008 Vurderte selv å sette på en DKT boks på min 320D, men problemet med disse boksene er at de ikke tar hensyn til diverse viktige data som ECU'en sender ut. For å få en bra tuning så bør ECU omprogrammeres eller byttes helt. Snakket med en som jobber på BMW, og han sa at chip tuning tar knekken på turbo'en etter ca 6 mnd og de hadde hatt flere biler som hadde nærmest får motor havari pga av dårlig chip tuning. Hvis du skal tune bilen så må du huske på å bytte filter oftere en uten tuning. Når du sier chip, så mener du ikke DTK tuning kit`et? Etter hvat jeg forstår så er ikke DTK noe chip?
madmid04 Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 DTK er en chip i den forstand at den "forsterker" signalene frem til motoren og er ett mellomledd. (se bilder her : http://www.biltuning.no/plugplay2.htm) ECU'en oppererer som den alltid har gjort uten endringer bortsett fra de signalene som den får fra DKT chip'en. Skal man tune, så bytt eller omprogrammer hele ECU'en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå