Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute å kjørte en tur med bilen etter at den har stått vinterlagret noen mnd. Den startet fint å gikk helt fint, jeg lot den gå seg varm å kjørte den så en liten tur, dro den helt ut på turtall et par ganger. Jeg parkerte den å skulle ut igjen for å kjøre den inn igjen en haltime etterpå men da nektet den fullstendig å starte. Jeg måtte til slutt bare la den stå til dagen etterpå. Da startet den etter mye om og men å jeg fikk fjusket den inn i garasjen. Da den var blitt varm å jeg stoppet den igjen nektet den å starte.

Bilen tåler ikke raskt gasspådrag, da bare begynner den å hoste å får noen kraftige smell i eksosen, tydeligvis for mye bensin. Starter ikke med varm motor.

Går helt fint og reint når en ikke varierer noe med gassen. Tåler rooolig gasspådrag uten å begynne å fjuske.

Jeg trodde selfølgelig først det var lambdaen, men har byttet denne å det syntest ikke å hjelpe. Noen andre forslag til hva som pleier å ryke på disse bilene, svakheter :?: Har sjekket innsugsslanger, vakumslanger.

:?::!::?::!::?::!::?::!:

6icy3fefch29mlrzjtxu.jpg

Skrevet

Prøvde å koble av LMM i dag når bilen gikk å det resulterte i at den nesten stoppet7begynnte å fjuske veldi på tomgang.. Målt alle pluggkabler å de var helt i orden.. Så er omtrent tom for ideer.. Forslag? Kan evt bensintrykkregulatoren forårsake noe sånt som dette?

Noen som vet hva det koster med en diagnosetest hos et verksted?

• 3 weeks later...
Skrevet

Nå har eg fått motoren til å funke 100% igjen :D Problemet viste seg å vere noe så klassisk som fordeleren..va full av drit og korresjon..antageligvis pga kondens..

Men er det noen andre lufteskruer på kjølevannsanlegget en den på termostathuset?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...