Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette?

Gjelder 1999 e46.

Ser at på Finn.no selges disse settene for ned mot 700kr pr stk - Er dette bare søppel, eller er det godt nok?

Vil jeg få problemer med "lampe-gått-i-stykker"-indikatoren når jeg går fra 65w(?) halogen til 35w Xenon?

Svar/erfaringer mottas med takk.

Skrevet

kjøp 50w ballaster så får du sterkere fjernlys ;)

ingen indikatorproblemer på min coupé.

Men pæreholderne på coupe er no ordetnlig møkk! vanskelig å få til å sitte skikkelig og da blir det dårlig lys hvis pæra ikke sitter rett,,,

Skrevet

Vil jeg få problemer med å få pæra til å sitte på plass? Er det forskjell fra coupe til sedan(?)? Hadde vel gått an med 50w ballast, men det er vel stort sett 35w det går på, tror jeg...

Skrevet
Jeg får ikke feilmeldinger med 35W xenon på 7ern min.. overraskende nok egentlig. Dette er uten motstander.

Ingen feilmeldinger hos meg heller på femmeren.

Har dere ettermontert Xenon på fjærnlysa, eller nærlys? Har dere hatt problemer med at pæra ikke vil sitte på plass?

Vurderer å kjøpe dette settet:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... l&tot=null

Noen som har erfaringer med det?

Skrevet

Hørt det ikke det er så bra å ha xenon på fjærnlysa. Fordi xenon bruker lenger tid på å tenne. Og vanligvis når man trenger fjærlys, så trenger man de der og da, og ikke en liten stund etterpå.

Er derfor de fleste biler har xenon på nærlys og halogen på fjærlys.

Skrevet
Hørt det ikke det er så bra å ha xenon på fjærnlysa. Fordi xenon bruker lenger tid på å tenne. Og vanligvis når man trenger fjærlys, så trenger man de der og da, og ikke en liten stund etterpå.

Er derfor de fleste biler har xenon på nærlys og halogen på fjærlys.

Godt poeng!

Hva mener dere som har montert Xenon på fjærnlysa? Er det et problem?

Maila med han karen som solgte settet, han hadde en e46 han prøvde å montere på. Han fikk ikke problemer med "lampe-gått-i-stykker"-indikatoren. Men man måtte få tak i en pæreholder. Han la ved en link til et sted man kunne kjøpe det(for de av dere som kan være interessert i det): http://www.xenonkungen.se/tillbehor.htm

Skrevet

Eg har hatt xenon i fjernlysa mine i over 3 år no, og eg bytter iallefall ikkje tilbake!

Det er berre første gang du skrur på lysa, at det tar ei stund før du har full lysstyrke.

Møter du eit par biler og skrur på lysa igjen, har du full lysstyrke med ein gang!

Skrevet

Er det noen flere med erfaringer på dette feltet?

Er usikker på om jeg skal gjøre dette, eller rett og slett la være. Jeg regner med at lyset vil bli veldig mye bedre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...