G-RACING Skrevet Februar 17, 2008 Skrevet Februar 17, 2008 Var akkurat ferdig med helgens store shining av min e39 idag da jeg var så uheldig slå nedpå med M-frontfangeren i en hump. Skaden dreier seg om en stor bit på høgreside som sprakk helt av. Sprekken er rein og fin, kun en del, og det er kun snakk om sveising av ca 25cm. (bilder kommer) Mitt spørsmål er om det er noen som er flinke med sveising av ABS-plast i Bergen - Førde området? Noen som vet hvor man får kjøpt plast-repp kitt? Eventuelt har en fanger til salgs? På forhånd, stor takk!
Hoem Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Du sveiser vel ikke plasten ? Ta og plast det med glasfiber!
JulianS Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 würth har plast reparasjons-kit til 1990:) med varmepistol å alt...
Hankook Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Er vel lettere og ta glassfibersparkel fra baksiden og sparkel den i sammen? tar og sparkler den framme med lfinsparkel så blir den jo bra igjen, eller?
vetu03 Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Er vel lettere og ta glassfibersparkel fra baksiden og sparkel den i sammen?tar og sparkler den framme med lfinsparkel så blir den jo bra igjen, eller? Hadde gjort det på denne måten jeg også tror jeg ja.. Da blir den som nå igjen, og er ikke så veldig mye jobb.
lloydsb Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Du sveiser vel ikke plasten ? Ta og plast det med glasfiber! kan sveise den jo, men vet ikke hvor... ikke vanlig sveising seff, men heter d.
G-RACING Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Skrevet Februar 20, 2008 würth har plast reparasjons-kit til 1990:) med varmepistol å alt... Bra! Hvor får man tak i dette?? Har du noen link til en side som har det? Noen som har erfaring med dette kittet? Er dette en vanskelig jobb ? V-fuge først?
G-RACING Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Skrevet Februar 20, 2008 Glassfiber? Da må man vel legge på bra på utsiden for at det ikke skal sprekke??
Hankook Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Jeg har altid bare lagt bra med glassfiber på innsiden (siden som ikke synest) og fin sparkel på utsiden. Har ikke hatt noe problem, med holdbarhet og sprikker.
JulianS Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 trur du får best resultat hvis du sveiser... evt dra en treskrue på hver side a sprekken som du forsenker, skru dem inn i ei plate på baksida... send meg nr ditt så får du bilde på mms:)
Jørgen Lie Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 hvis fangeren er av ABS plast så er d beste resultatet og plastsveise den som nevnt tidligere.. Lager du pittesmå fuger som du legger plastsveisen i.. pusser over med litt grovt papir og sparkler etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå