Gå til innhold

Div spm ang. E39 1997..

Terje320d
 Share

Anbefalte innlegg

Hei..

Har nettopp handlet meg "NY" E39..

Men er litt småfeil med bilen. ABS lama og Antiskrens slår ut.. søkte litt om d i forum og fant LITT hjelp.. Men hvor er det beskrivelse til sikringene?? Og er det display i dash om at dører er åpne i ALLE E39? Funker såfall ikke til meg..

Og sentrallåsen på ene bakdøre henger ikke med.. Noen som kan hjelpe meg med dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil :)

Har en 97 mod. selv.

Hva fant du ut om ABS og antiskrens? Er ofte en sensor som er dårlig hvis lampen lyser. Sammen med sikringsluken i hanskerommet er det et sikringskart du drar ut fra sikringsskuffen. Du har også sikringer bak i bilen på høyre side.

På min har jeg ikke infrmasjon i display om åpne dører, så det er vel ikke alle e39 som har det :) Reklamerte på dette da jeg kjøpte bilen, og fikk beskjed om at den ikke hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen i klubben.

Disse lysene kan også forekomme som et fenomen når batteriet har vært helt tomt. Da må det resettes med instrument som fåes kjøpt hos gs bildeler.Det resetter både service og abs/asc.

Men som regel så er det sensorer det er snakk om.

HER er mange gode tips. Skriv E39 i søkefeltet så får dere alle mekketipsene for e39. Lykke til

http://www.autopower.se/mekartips/

AutoPower Mekartips

ABS/ASC varningslampproblem

LÄS DETTA FÖRST!

AutoPower tar inget ansvar för fel som kan uppstå när detta mekartips används. Det är helt och hållet användarens eget ansvar och det göres helt på egen risk.

Problemet har tagits upp många ggr, men sällan på nyare E39.

Vill efter att ha fått mycke hjälp från forumet säga hur det gick med min E39 523i 1999. Fick prisuppgift på 1300-2500 för felsökning, byte av sensor, ev. urborrning. Mätte båda framhjulens resistans över sensorn och förstod att en var felaktig. Köpte en sensor för 775.- hos BMW, mätte den å förstod då att v.fram var felaktig.

Med alla fina nya verktyg tog jag mig an reparationen. Sexkantsnyckeln, (2 skruvar) gick mycket lätt att lossa. Bytet tog 15 min.

Jag kan berätta att man inte ens behöver ta bort framhjulen. Man kommer lätt åt lådorna där kopplingen finns för att ohmmäta sensorerna. Bif. några bilder så någon känner igen sig som får samma problem. Nu ska bilen besiktigas, å de ska säkert inte va några problem. 2580 mil.

Ohmmätn. med dig.instrument gav på felaktig sensor c:a 75 ohm (även vid omvänd polarisation) Höger sensor, och följaktligen den nya gav 19,98 Mohm ( 0 ohm vid omvänd polarisation)

Bilderna är klickbara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...