egniii Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 hei har litt problemer med min 320. motoren jager opp i 4000 omdreininger på tomgang. prøvde og koble av LMM, da gikk den roligere. noen som vet hva problemet kan være eller har opplevd noe lignende ? på forhånd takk !
Singda Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 heihar litt problemer med min 320. motoren jager opp i 4000 omdreininger på tomgang. prøvde og koble av LMM, da gikk den roligere. noen som vet hva problemet kan være eller har opplevd noe lignende ? på forhånd takk ! 4000!? det var ganske mye... kan være LMM men prøv å koble ifra kontakten på tomgangsmotoren din, og rens den, jeg kobla av den engang å da jaget den ganske mye på turtall. men ikke opptil 4000 omd nei.. Kan være falskluft inn i bildet og... skal ikke si sikkert men sjekke tomgangsmotoren i første omgang, Etter erfaring så har ikke jeg opplevd at det jager såå mye på tomgang vist det er LMM sin feil, men nå er ikke jeg sikker på om du har luftmassemåler eller luftmengdemåler.. veit ikke hvordan en gåen luftmengdemåler oppfører seg..
egniii Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Skrevet Februar 18, 2008 takk, men hvor ligger tomgangsmotoren så jeg kan prøve det ??
Singda Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 takk, men hvor ligger tomgangsmotoren så jeg kan prøve det ?? Den ligger under insuget dit, www.gsbildeler.no, skriv inn reg nmr ditt så søker du opp delen blant registeret demmers. Men er det slik at den ruser seg opp til 4000 rpm og blir der eller "vugger" den opp og ned?
egniii Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 tusen takk for hjelpen det var tomgangsregulatoren det var noe gale med. så nå er problemet løst! problemet var at bilen har stått i ro i et år snart, så tomgangs regulatoren hadde låst seg fast i halvt lukket posisjon ! derfor fikk den så høy tomgang ! men den er nå smurt opp og fungerer som aldri før ! takk for hjelpen :D
Singda Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 tusen takk for hjelpen det var tomgangsregulatoren det var noe gale med. så nå er problemet løst! problemet var at bilen har stått i ro i et år snart, så tomgangs regulatoren hadde låst seg fast i halvt lukket posisjon ! derfor fikk den så høy tomgang ! men den er nå smurt opp og fungerer som aldri før ! takk for hjelpen :D Hehe no problem, bra du fiksa det, bilen min hadde for lav tomgang helt til jeg rensa tomgangsmotoren;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå