Gå til innhold

Bytte frontlykter på E46 coupe. Hvordan få ut lyktene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å skal bytte frontlyktene på min E46 nå. Har tatt opp skruene på toppen og lista under + tatt vekk blinklys. Men de sitter fortsatt dønn fast i bunnen. Lyste med lommelykt under der, og ser nesten ut som om de sitter i to skruer under lykta. For å komme til de, må jeg ta av framfangeren. Kan det være så tungvint? Eller har jeg oversett noe kanskje?

Takk for hjelpen :)

Skrevet

Jeg skal til med det samme i morgen.. Jeg har demontert framfanger og jeg vil tro dette er en fordel uten at jeg har studert dette noe særlig enda. Det jeg imidlertid lurer på er hvordan jeg vipper ut blinklysene? Vet jeg skal ned i det hullet i bakkant av blinklysene, men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre? tør ikke å ta i mer da jeg er redd for å knekke noe?!...

Skrevet
Jeg skal til med det samme i morgen.. Jeg har demontert framfanger og jeg vil tro dette er en fordel uten at jeg har studert dette noe særlig enda. Det jeg imidlertid lurer på er hvordan jeg vipper ut blinklysene? Vet jeg skal ned i det hullet i bakkant av blinklysene, men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre? tør ikke å ta i mer da jeg er redd for å knekke noe?!...

Jeg fikk ut lyktene uten å ta av framfangeren. Måtte bare ta av gummilista på fangeren, så kom jeg til skruene.

Blinklysene mine bare falt ut etter jeg hadde tatt av den lista under lykta og lista rundt lykta + de skruene over lykta.

Skrevet

for å få ut blinklysa kan du bruke et skrujern nedi det hullet, litt vanskelig å forklare :) men du skal bare presse ned/ vippe litt på en tapp/dings :roll: nedi der.. lys med lykt og se neddi.. du skjønner det nok :wink:

Skrevet

Ja fant det ut i dag. Fikk ut ene lykta og da fulgte blinklyset med så da så jeg hvordan det sklle gjøres... Er jo liksom ikke den tappen du ser nedi det hullet du skal trykke ned, den ligger under den litt lenger bak. Prøvde da på andre lykta og det gikk jo lekende lett.. hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...