Gå til innhold

Klunking i forstillinga og risting i ratt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har fått klunking i forstillinga når jeg kjører over vaskebrett etc, det rister også i rattet ved bremsing :?

Hva kan være galt hær?

Skiftet i fjord sommer foringer pga samme problem, og da ble det bedre.

Kan det være de som er gått igjenn? :shock:

Dette gjelder altså en 320 E36

mvh

Skrevet

bærekuler du skiftet? om bilen din er senket så burde ikke du vær spesielt overrasket om de er moden for skifting igjen desverre.

Har kjørt litt over 20000 siden de var nye og bærekulene bør skiftest snart. Dette var e30 bærearmer og kuler som skal vær kraftigere, og hjullstillingskontroll var tatt etter skifte.

Skrevet

Har skiftet bærekuler å ja, gjorde det like før foringene.

Kommer ikke helt på hvilke foringer det var :S

Synes det er rart at de ikke skal vare mere enn et halvt år.

Skrevet

Har også problemer med det samme.

Har iX jeg da.

Rister veldig ved bremsing fra 120 og nedover, forsvinner når jeg bremser under 85-90km/t.

Også har jeg veldig mye klunking generelt rundt hele bilen.

Trodde det kunne ha noe med den brukte drivakslingen jeg nettopp monterte før helga, men håper ikke det! :)

Bumper denne for deg, trenger hjelp selv :P

Skrevet

Skifte av endeledd er vel et mulig scenario ved slike symptomer. Hjalp ihvertfall på min bil. Det ytre endeledd var slitt, hvilket medførte klunking og litt rist i ratt på ujevnheter. Etter at endeleddet ble skiftet, forsvant klunk og rist.

Skrevet

Enkleste er å få bilen på 2søyler og få sjekka dei ulike foringane og kulene. Kan være både endeledd,bærekule,trav.foringer ,bærearmsforinger osv osv.. Dette er fort gjort å sjekke og da finner du nok årsaken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...