Morten1989 Skrevet Februar 19, 2008 Share Skrevet Februar 19, 2008 Hei. Lurer på hvilken metode dere bruker får å behandle overflaterust? Hvilke produkter dere bruker osv ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet Februar 19, 2008 Share Skrevet Februar 19, 2008 Hvor er det og hvor mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2008 Jeg tenkte mer generelt Men på bimmern er det litt under bensintanken helt nede ved kanten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 19, 2008 Share Skrevet Februar 19, 2008 jeg holder på å teste ut rustkiller no.. dvs "maling" en smører over rusten (pusse vekk løsrust først) som da skal stoppe rusten i å ekspandere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Februar 19, 2008 Share Skrevet Februar 19, 2008 pusse vekk lakk og rust men pusse pappir, eventuelt snadblåse, sparkle, lakkere med fyller, grunne, lakkere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Jeg har prøvd rustkiller. men jeg sandblåste delene først. Å det holder den dag i dag. Slipe rust er ikke det lureste man gjør pga du kan slipe så du ikke ser rusten lenger. Men i realiteten polerer man bare rusten. Rusten lager porer som graver seg tuneller/groper i metallet. du skal slipe JÆVLIG godt hvis du får vekk di... MEN Hvis du sandblåser med først grov også fin sand etter på får du vekk rust dypt nede i porer å slikt. Blåsepistol kan du kjøpe på biltema for ca 200kr og sand 50kr sekken Rustbullet http://www.rustbullet.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Får man kjøpt grovere sand på biltema? kjøpte fin sand der,men kunne ikke se noe grov sand..har ordentlig sandpistol å STOR kompressor,men den tar ikke så bra som jeg vil noen tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 pusse vekk lakk og rust men pusse pappir, eventuelt snadblåse, sparkle, lakkere med fyller, grunne, lakkere... Stiller meg opp bak denne. Om det er rust igjen under, vil det bare pople opp igjen etter en liten stund, og alt arbeidet er forgjeves. Når rust skal tas, må det tas SKIKKELIG. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2008 Hva mer trenger man får å sandblåse utenom kompressor og pistol? Hvor stor skal kompressoren være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Februar 21, 2008 Share Skrevet Februar 21, 2008 Du bør ha en kompressor som klarer 400l i minuttet det går også and å bruke 2 kompressorer som er koblet sammen. Vannutskiller er et must. Dei skal ha flere typer sand grov/fin på biltema. Da må du berre spørr eller bestille hvis di ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Februar 21, 2008 Share Skrevet Februar 21, 2008 jeg brukte alu sand fra clas ohlson, den fungerte veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Februar 21, 2008 Share Skrevet Februar 21, 2008 Ja var der i dag å fant litt grovere sand,bare jeg som ikke så det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Februar 21, 2008 Share Skrevet Februar 21, 2008 er allefall ikkno grund til å slurve når en skal fjærne rust, da forskyver en bare problemet.. får rusta kommer som regel igjen da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Februar 22, 2008 Share Skrevet Februar 22, 2008 Jeg skal ta noe rust på bakluka, men lurer på om det er lurt å grunne/lakkere før en legger på sparkel, slik at metallet blir "forseglet"? Eller er dette unødvendig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet Februar 22, 2008 Share Skrevet Februar 22, 2008 Jeg skal ta noe rust på bakluka, men lurer på om det er lurt å grunne/lakkere før en legger på sparkel, slik at metallet blir "forseglet"? Eller er dette unødvendig? Grunning er å anbefale ja. Jeg har brukt 2 lag med rust bullet og sparkel, grunning å finish lakk til slutt. Det er meget lurt å lakke grunning, farge å klarlakk på samme dag. Pga da sitter lakken mye bedre uten å flasse av etter en stund (lakken får bedre heft. limer seg liksom sammen mye bedre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå