Gå til innhold

Behandle rust, framgangsmåte?

Morten1989
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd rustkiller. men jeg sandblåste delene først. Å det holder den dag i dag. Slipe rust er ikke det lureste man gjør pga du kan slipe så du ikke ser rusten lenger. Men i realiteten polerer man bare rusten. Rusten lager porer som graver seg tuneller/groper i metallet. du skal slipe JÆVLIG godt hvis du får vekk di... MEN Hvis du sandblåser med først grov også fin sand etter på får du vekk rust dypt nede i porer å slikt.

Blåsepistol kan du kjøpe på biltema for ca 200kr og sand 50kr sekken

Rustbullet http://www.rustbullet.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusse vekk lakk og rust men pusse pappir, eventuelt snadblåse, sparkle, lakkere med fyller, grunne, lakkere...

Stiller meg opp bak denne. Om det er rust igjen under, vil det bare pople opp igjen etter en liten stund, og alt arbeidet er forgjeves.

Når rust skal tas, må det tas SKIKKELIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta noe rust på bakluka, men lurer på om det er lurt å grunne/lakkere før en legger på sparkel, slik at metallet blir "forseglet"? Eller er dette unødvendig?

Grunning er å anbefale ja.

Jeg har brukt 2 lag med rust bullet og sparkel, grunning å finish lakk til slutt.

Det er meget lurt å lakke grunning, farge å klarlakk på samme dag. Pga da sitter lakken mye bedre uten å flasse av etter en stund (lakken får bedre heft. limer seg liksom sammen mye bedre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...