Snake-oil Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Hei! Har en e34 535 1990 mod. gear kassa låste seg i et gear mens jeg var ute og kjørte, ikke noe ulyd eller noe. gear spaken bare låste seg. har tatt ut gear kassa, prøver å få av transmission cover'et men det sitter fast i noe. har skrudd ut hex bolten,locking pin,compression spring. Har fått løsnet transmission cover'et ca 10 mm i fra transmission housing. Er det noen som har hatt det samme problemet?? (Må den stå i fri kanskje?)
Snake-oil Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Skrevet Februar 20, 2008 Ingen som kan noe om dette? hmmm..
E36Cab1 Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Snakka med Bmw om dette da? Er jo en såpass gammal bil at dette burde de vite! Har overhalt girkasser før,men ikkje Bmw sine. Men cluet er vel å gå over kassa et par ganger for å være sikker på at alt som må løsnes er løsna,kansje en føler står igjen og sperrer etc. Om kassa må stå i fri er eg ikkje sikker på,skulle tru det sku gå uten ettersom skiftegafler og heile rukla sitter lengre foran. Bakre dekselet er meir for opplagring av gaffelbolter osv.
Snake-oil Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Skrevet Februar 20, 2008 Har snakket med bmw i fredrikstad, men de kunne ikke hjelpe meg. De mente jeg skulle komme med kassa så kunne de se på det... men med 1000 kr timen så er ikke det interesant. har studert tegningene opp å ned.. skrev ut alle sidene fra realoem.com. men får prøve litt til vel:)
336mik Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 si ifra hvis du får det til da. Har aldri prøvd,men har hørt om dette,ihvertfall på bmw kasser.
Snake-oil Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Skrevet Februar 20, 2008 Snakket med en bil mekaniker i dag som har skrudd bil i en mans alder! Han fortalte meg at de kassene ikke var beregnet for å skru opp!?? men det gikk å få de fra hverandre men det var ikke lett sa han.. Han sa også at han har prøvd å få de i sammen igjen men da virket ingen av kassene som han hadde prøvd på. Høres litt rart ut synes jeg.
JulianS Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 ja stemmer... alt av drev og skiftegafler å sånt er putta inn gjennom tappepluggen;) blir som sånn flaskeskip:D jeg måtte ha fra hverandre 260 kassa i min 323i i fjor sommer... bare tok det fra hverandre, gikk egentlig ganske greit.. funka som det skulle etterpå også
Snake-oil Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Skrevet Februar 21, 2008 He he!! Har skrudd en del i mitt liv men denne kassa sitter.. Nå har jeg tatt ut alt av skruer! ikke en eneste skrue igjen utvendig. kan jo ikke gi opp denne kassa... skal få det til nå! hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå