Gå til innhold

E36 - Slitt dørlås (sentral)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har E36 325i 91-mod, med sentrallås.

Når jeg skal låse bilen, så låser den seg alltid oppigjen 1 gang,

så jeg må alltid vri om nøkkelen 2 ganger for å få låst bilen.

Hva må skiftes ut for å bli kvitt problemet?

Skrevet

Sikkert føleren som er sliten. Den finner du på karoseriet der låsen går over, se nerri om det er en liten tapp som stikker ut. Som regel er den helt slitt bort.

Skrevet

Mulig det er det som gjør det,

men problemet er at at jeg må på passasjersiden

for å få låst døra, fordi at når jeg skal vri om nøkkelen for å låse,

så sitter den nesten dønn fast. Er såpass seig/treig at jeg MÅ på andre sia og låse dørene (sentral-lås) der..

???

Skrevet

Har samme problemet som deg, bare at nå har jeg en bedre grunn til å gå på passasjersiden.. Halve nøkkelen min står igjen i førerdøren - nettopp pga treig lås. Bare nå bynner låsen på passasjersiden også å bli treig. Lurer på om man bare skal bytte hele låsen ?

For å fikse problemet med at låsen spretter opp igjen har jeg en guide på det her:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=48129

Skrevet
Hvor finner jeg disse (som registrerer om døra er låst,) til salgs da??

Jeg dro bare på en hugger og skaffa meg noen brukte, de var mye bedre enn de som stod på bilen min uansett. Men om du skal ha nye så har gsbildeler.no de.

Delenr SEDAN: 51228122299

Delenr CUPÈ: 51218105511

(tror jeg)

Skrevet

Jeg dro bare på en hugger og skaffa meg noen brukte, de var mye bedre enn de som stod på bilen min uansett. Men om du skal ha nye så har gsbildeler.no de.

Delenr SEDAN: 51228122299

Delenr CUPÈ: 51218105511

(tror jeg)

Er det ikke nr. 6 jeg skal ha på bildet da???

Nr. 06 - 51218105511 - Sluttstykke (Org)- 315.90 kr.

mpkxbfwco2ltx1oi0cni.gif

Skrevet
Er sluttstykke du skal ha ja. Kjøp nytt. Så holder det en stund. Koster jo ikke all verdens.

Da er de bestilt..

Men hva med de treige låsene mine i fremdørene da?

Får man skifta sånt selv, eller må jeg på verksted?

Er det denne?

Nr. 21 eller 20 eller?

0oohbabt33owwmhuoe82_thumb.gif

Skrevet

jeg hadde trege låser i begge dørene fremme. ville ikke låse seg tilslutt.. tok rett og slett å sprutet wd40 i nøkkelhullet, og drog inn og ut nøkkelen et par ganger og vridde om.. låsen ble som ny :P

Skrevet
jeg hadde trege låser i begge dørene fremme. ville ikke låse seg tilslutt.. tok rett og slett å sprutet wd40 i nøkkelhullet, og drog inn og ut nøkkelen et par ganger og vridde om.. låsen ble som ny :P

Jeg tror kanskje det kunne vert en ide å spraye litt smøring på de indre delene også. De kommer du greit til med å ta av dørpanelet og regntrekket. Men pass på å feste regntrekket skikkelig igjen etterpå, ellers står du i fare for lekkasje. Skjedde nettopp med meg.. vanndam har fått ny betydning nå.

Skrevet

min driver også å låser seg opp! men avåtil ikke! virker ut som et periodisk problem.. og sikring nr 7 (5A) driver å går i ny&ne.. den går på sentrallås og coupelys (når lysbryteren står i det midterste stillet) når lyset er _PÅ_ fungerer det... har en misstanke om det kan være dørkontaktene en plass som er enten dårig forbindelse og eller jordingsproblemer/eiring.. men sånt er vansklig å finne utav! sentrallås motoren til bagasjelokket fungerer ikke i det heletatt også..

Skrevet

Joda, funke fint med en olje-sprut inn i låsen! :) Men bestiller uansett nye "sluttstykke" for å sikre meg..

Trenger uansett en ny innstegslist,

lyktesenkere til de nye lyktene mine,

noen klips og vindussveiv - GSBILDELER neste!

Skrevet
Har akkurat samme dritten med at den låser seg opp 1 gang etter at jeg har låst. Bare at nå har den funka i over 1 mnd uten at den har låst seg opp! merkelig.. men er fornøyd jeg :P
min driver også å låser seg opp! men avåtil ikke! virker ut som et periodisk problem.. og sikring nr 7 (5A) driver å går i ny&ne.. den går på sentrallås og coupelys (når lysbryteren står i det midterste stillet) når lyset er _PÅ_ fungerer det... har en misstanke om det kan være dørkontaktene en plass som er enten dårig forbindelse og eller jordingsproblemer/eiring.. men sånt er vansklig å finne utav! sentrallås motoren til bagasjelokket fungerer ikke i det heletatt også..

Dere to, les her :)

Guide til fiksing av sentrallås som spretter opp

Det er ikke så vansklig å fikse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...