Hoem Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Hei, En kompis av meg har nylig byttet topp på 525'en sin og får ikke start. Den kinner, men vil ikke starte. Den får gnist og bensin, leste noe om at det var mulig å få den 180% feil. Vil det hjelpe om jeg sier til han at han skal bytte om på pluggene ? blir det: 1 -> 6 2 -> 5 3 -> 4 for å få 180Grader skeivt. ?
mbkomfort Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Når (om) kammen og veiva stemmer med/på overettmerkene er tenninga rett.. Det var på motorene med vanlig fordeler en kunne få 180gr feiltenning. Hadde samme problem, var katalysatoren som var tett og sannsynligvis den som gjorde at pakninga røk på min bil.. Måtte trille bilen igang for å få start jeg løsnet muttrene som holder eksosrøret og manifoilden sammen, fikk da såpass åpning der at det ble fri eksos, først da startet den av seg selv. Har dere prøvt startgass?
Hoem Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Skrevet Februar 20, 2008 Søren, Jeg fikk det ikke til å stemme jeg heller.. Temmelig sikker på at den er huket riktig.. Har ikke prøvd startgass i innsuget nei, Den bruker forresten equiem plugger fra biltema, men uansett så ser jeg jo at de tenner.. Kan jo prøve å få gjort det samme som du sier, er det stor sjans for at noe slik kan ha skjedd da ?
mbkomfort Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 http://e30world.com/engine/BMW-E30-timi ... water-pump Her er det bilder av merkene så du ser hva jeg mener.. biltemapluggene funker de, skift litt oftere siden de er så billige Bilen blir sprekere med tømt katalysator, problemet kommer på EU/avgasskontrollen..
mbkomfort Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68700 Mer om d samme
Hoem Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Skrevet Februar 21, 2008 Vet at jeg har huket ganske riktig, men kan ha bommet med en tann, og det er vel nok. Merkene og det kjenner jeg til, men som sagt.. Kan ha blingset med en tann.. Må være tenning siden den får bensin, komp og gnist.. Er det ikke slik ?
Hoem Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Skrevet Februar 21, 2008 Har sjekket over hukingen nå, den er rett. Hva kan det så være ??
Friksen Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 ekke så lett som at dere har glemt ledningen til veiv akselsensorn?
Hoem Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Skrevet Februar 22, 2008 Den er festet, men var litt skadet i isolasjon/jording, kan jo prøve å få den byttet.
Hoem Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Skrevet Februar 22, 2008 Var og gikk over nok en gang, alt så bra ut, men kan jeg måle veiv-sensoren for å se om den er gåen ?
Hoem Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Skrevet Februar 23, 2008 BUMP Da har jeg prøvd å trille den igang, det hjalp ikke.
berntsen Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Eg og tenker veiv sensor med en gang her men då får den vell ikkje gnist. Uansett skal du få feiltenning og høre at noe skjer om du bommer med en tann.Er den helt død er det nok mer en som en tann på registeret. Dra av coilen og kjør motoren noen runder. Ta ut pluggene og se om di er våte av bensin. Er dem tørre har du bensin problemer. Rele til pumpa osv.
Hoem Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Skrevet Februar 23, 2008 Har sjekket hukingen, den er helt riktig. Når ventilene på sylinder 6 skifter, tenner den på plugg 1. Jeg får bensin til fuel-railen værtfall, så pumpen er i orden. Når jeg drar av coilen, skal jeg kjøre den rundt med startmotor, eller for hånd ?
Friksen Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 er bare å dra den på startern.. er ike usannsynelig med at bensinpumpe rele`et kødder.. meen rart at den ska plutselig kødde etter topppaknings bytte.. men bare skjekk alt på nytt det.. står alt på merkene.. skjekk alle ledninger.. gjordings ledninger..husker jeg rett er det vel nonen gjordingsledninger som skal skrues fast til toppen oxo..
Hoem Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Skrevet Februar 23, 2008 Har sjekket hukingen nå, den er rett. Ledningene jeg ser til nå er rett, ser ingen løse ledninger, men skal se bedre etter i morgen. Kommer en i morgen som har skrudd en del bmw som skal hjelpe til! Forteller utfallet senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå