Slaesj Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Hei! Har noen småproblemer med bilen min , er altså en 320i med M50B25 motor. Problem 1; Av og til virker det som bilen ikke er helt villig til å dra slik den skal. Altså , det kjennes utsom den ikke fungerer på alle sylindrene. Har hatt bilen på feilsøking for en stund siden å fikk som resultat at bankesensoren var ødelagt. Kan det være den som gjør det slik? Noen som har hadd lignende erfaringer? Problem 2; Vakum i bensintanken. Når bilen står å går er det en forferdelig suselyd av bensintanken , høres utsom pompen er i ferd med å ta kveld , men med engang jeg åpner bensinlokket kommer det et sinnsykt trykk der ifra og susinga fra tanken er borte. Men , bilen hopper noe sinnsykt på turtall ( Opp og ned , opp og ned ) Noen som har peiling på hva som kan være galt? På forhånd , Tusen takk for alle svar! Mvh. Mats Solbakken
BoSJo Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 Kjøp deg nyt tank deksel. Er litt usikker på bilen din, men pleier å verre inn bygget vacum ventil i dekslet, funger ikke dette ordentligt vil der blive et stort vacum i tanken jo lengere du kjører. Kan gi problemer med bensin trykket, og du kan suge tanken flat og
Sunspec Skrevet Februar 21, 2008 Skrevet Februar 21, 2008 vibrerer den noe ekstra når sylindra "ikke funker" ?
ivarf Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Problem 1 defekte plugger/coiler. Prøv å dra av lavspentstikket når bilen fusker. Hvis det ikke er reaksjon kan du prøve med ny plugg først, så en anne coil. Hvis ikke dette hjelper, sjekk om dysa gir bensin. mål kompresjon. Hvis dette er ok, er det stor sjans for at motorstyringsboksen er moden for utskifing. Problem 2 Tipper kanisterventilen din er gåen. En liten vintil som åpner for tankavlufting når motoren startes. følg avluftingsslanger fra kullfilteret og fram til motoren. Sitter en liten svart ventil med et vanlig topolt boschstikk på. Mål motstanden mellom stikka. Skal være +- 30 ohm mener jeg å huske. MVH Ivar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå