Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nok bosch ja.

Skal på et verksted der de har en teste benk med dynamoen imorgen.

Så finner jeg vell forhåpentligvis ut hva som er galt.

Gjøre det billigst mulig ja :)

Skrevet

Kva slags spenning har du over over batteriet ved ca 2000rpm?

Er spenningsregulatoren bytta? (innebygd i dynamoen?)

Byttet du til ein ny dynamo?

Imellom dynamo og batteri, har du kabel.

Kan det være dårlig kontakt der? (hugs jordingsledningene)

Idèelt sett skal ladespenningen væra på 14,4v, men som oftest er vel den litt lågare. (over 14v er bra)

Skrevet

fant ut av det. Men lader kun 13,88V men det var nok til at dynamoen greide å forsyne bilen selv uten batteritet når jeg koblet av.

Feilen var rust på en annlegsflate på samme enheten som der børstene er. Rengjorde flaten å alt var bra.

Endelig:D Så nå blir 320`n parkert til fordel for M3`n ;)

Skrevet

13,88 er ikke gale mener e30 skal ladde med orginal spennigsregulator 13,9 volt men vet mange bytter de vist de baler med annlegg og lignende da ladder de ca.14,4 mener eg....bra du fann ut av problemet. viktig og ha bilen på stell til våren:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...