Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problem med vannlekasje i bilen. Det er alltid vått under matta på førersiden. har tørket flere ganger med varmluftovn, men det er like vått igjen neste dag. har ikke funnet noen lekasje eller lignende.

noen som har hatt samme problem eller vet hvor vannet kan lure seg inn?

Skrevet

Må du etterfylle vann på motoren? da kan det være varmeregisteret.

Andre alternativer; Gummipakninger i torpedovegg, sjekk om de er hele, eller mangler. Under bilen, er gummiproppene der? Døra har jeg opplevd at kan lekke litt vann om ikke plastikken sitter under dørpanelet. men husker ikke om dette var Bmw).

Kan også prøve å lokalisere andre steder ved å sitte inni bilen mens noen spyler med hageslange.

Da har du iallefall litt å begynne med:)

Skrevet

må ikke etterfylle vann på motoren.

takk for tipsene:) må prøve å finne ut av det før det begynner å ruste.. kjipt om jeg skal herpe bilen på grunn av en gummipakning eller no :?

Skrevet

slenger meg på denne jeg;)

jeg har samme problem på min 4dørs e30! litt vått framme på sjåførsida, og veldi vått bak på sjåførsida, og en liten vanndam i batterikassen i bagasjerommet! har tatt av dekslene bak bakdørene og fylt hullene der med silikon, for så å presse på dekslene ijen, men kommer fortsatt inn vann! er ikke takluke i min bil, og golvet skulle nå være tett...

Skrevet

Gummilister rundt vinduer har også en tendes til lekke vann har jeg merka på andre bilmerker. Ser ikke helt bort i fra at det kan gjelde Bmw også.

Prøv å fjern noen deksler å få noen til å spyle bilen din, mens du sitter inni.

Batterikassa har vel lufteventil også? Sjekk om det ikke er mulighet for at vannet kan sprute opp igjennom den.

Baklyter på bmw kan ha dårlig gummi og trekke inn vann. Samt gummipakning rundt bagasjerommet.

Slanger i motorrom som heller nedover mot torpedovegg, samt at det sitter gammel/slitt gummipakning der er også syndere.

Da har dere noe å gjøre i helgen også. Jammen er ikke jeg snill :wink:

Skrevet

Jeg slet med det samma.

1. Pakningen til venstre baklykt mangla

2. Disse runde lokkene i gulvet bak og forran? kan ha rustet litt, så det kan trenge inn vann der.

Min har vært tørr enstund, men oppdaget idag at det var litt våt bak bare, grunnet dette lokket som sitter litt løst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...