joris Skrevet Februar 21, 2008 Share Skrevet Februar 21, 2008 Har en nybygd 2,7 motor som er bygd på en 86` 325 motor (motronic 1). Planen var å hive denne nedi en 86 325, men nå har jeg ombestemt meg og vil heller ha denne ned i en 88 mod 320. Siden 320`n har motronic og ikke noen følere på kassa, så hadde vel det enkleste vært å hatt motronic 2 på 2,7 motoren og bare bytta motor. Det jeg har tenkt på er muligheten for å oppgradere til motronic 2 på en "gammal" b25. Er det bare å bytte motorledningsnett og DME? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Februar 22, 2008 Share Skrevet Februar 22, 2008 Ja. Bytt svingningsdemper/remhjul/triggerhjul og evt. også dekselet slik at du har feste for dekselet til kabelen til impulsgiveren. Flytt over braketten til kontakten til impulsgiveren og sylinderindikatoren. Bytt eprom i 320i styreenheten/kjøpe en styreenhet ifra 325i. Bruk ledningsnettet ifra 320i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2008 Takker Så eneste jeg egentlig trenger å handle inn er en 325 styreenhet motronic 2? Kan jeg evnt bare bytte chip`en altså? Passer i såfall chip fra alle modeller? (Har akkruat kjøpt ny chip for 2,7 motoren av trimchip.com.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Februar 23, 2008 Share Skrevet Februar 23, 2008 Nei. Epromene går ikke alltid om hverandre. Det du kaller Motronic 2 kaller jeg M.1.1. Disse har to printkort og Boschnr. på styreenheten slutter på 15x. Man kan bytte om epromen mellom disse modellene, tror de har 26 ben. Senere (1989?) kom M1.3 som har bare ett printkort og en eprom med 28 ben. Boschnr. slutter på bl.a 17x og 38x. Man kan bytte eprom mellom disse også, men ikke mellom M1.1 og M1.3. Så hvis du har en 2,0 styreenhet og kjenner noen som kan kopiere den riktige epromen for deg billig, KAN det være billigere enn å kjøpe en brukt 2,5 styreenhet. Enkelte forsøker jo å ta seg godt betalt for slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joris Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2008 Takk for gode svar Balltre! 320`n er fra 1988 og har da antakeligvis M 1,1. Da satser jeg på å bruke M1 eprom`en fra 327`en i 320 bosken og flytter over ledningsnett, triggerhjul og braketter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå