Roger S Larsen Skrevet Februar 22, 2008 Skrevet Februar 22, 2008 Har en BMW 525 ia 88 mod. Er det mulig å få en automat kasse som tåler mere, for eksempel fra en 535 ia som passer uten ombygging.
ivarf Skrevet Februar 22, 2008 Skrevet Februar 22, 2008 Er samme kassen i begge biler. (ZF4HP22) Mener å huske at 535 har en lamell mer i noen clutcher, men noen stor foskjell er det ikke. MVH Ivar
Roger S Larsen Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Skrevet Februar 23, 2008 Takker for svaret, nå ble jeg litt klokere. Har fått tak i en kasse i kveld som sitter i en 86 mod 735ia e28 som er gått 192000km. denne er forsterket og skal tåle noe mer. Håper denne er den samme kassen som du snakker om. skal sjekke dette litt mere ut i helga, alt fra nummer på kassa mi og den andre.
Astri Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Hmm, du sliter med automat kassen du og. Hadde akkuratt samme kassen i min. Så røyk kassa for andre gang og då fekk eg bygd om bilen til manuell. Angrer ikkje ett sekund!! Har en delekasse liggende om du vil ha. Har og filter, pakning og o-ring.
Roger S Larsen Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Skrevet Februar 23, 2008 Ideen har vært der men jeg holder meg nok til automat kassa mindre arbeid
Roger S Larsen Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Skrevet Februar 23, 2008 Lurer på om m20 er betegnelsen på motoren og kassa er m20? for i så tilfelle hva heter kassa. ZF4HP22 eller bare 4HP22 ikke vet jeg. Har wire styrt kic dow og ikke sport kasse?
Astri Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Samme kasse som eg hadde i min. Og om eg ikkje tar heilt feil så e m20 bare betegnelsen på motoren. Kassa heter ZF og det er en 4 trinns HP22. Det er nok ikkje ein sport kasse. Men OBS det er flere kasser som heter dette men fortsatt er forskjellige. Se eksempler og bilder under tråden min som står i signaturen...
Roger S Larsen Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Skrevet Februar 23, 2008 Skjønte ikke helt hva som er de store forskjellene på disse kassene?
Astri Skrevet Februar 23, 2008 Skrevet Februar 23, 2008 Festene til blokka e de samme, men konverteren e annerledes, bunnpanna e annerledes og branketten til giroverføringa har en annen vinkel. Forskjellen på konverteren e at den hadde ikkje dei opphøya festene som skal festes på svinghjulet. Eneste som egentlig e likt e selve huset på girkassa og kanskje innholdet i resten av kassa. Edit: Eg trur og hullene der olja skal gå i retur og kjølinga va annerledes. forsto du mer da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå