Sigbjørn Skrevet Februar 22, 2008 Skrevet Februar 22, 2008 Kommer fram på dash`n at det er pærer som er sprengt på begge baklysene mine, men har sjekket og byttet ut nesten alle pærene nå å alle er i orden, men likevel kommer det fram at de er sprengte. Noen som har ei løsning på det?
bjørn e21 Skrevet Februar 22, 2008 Skrevet Februar 22, 2008 ja da har jeg en løsning til deg, den store ledningen på stikket til baklysa dvs jord, er det enten for stort gap på mottakeren til pinnen eller den er brent, du får spennings fall bak slik at lys check blir lurt. 99% sikker på at dette er problemet.
bjørn e21 Skrevet Februar 22, 2008 Skrevet Februar 22, 2008 for å fikse dette må du vippe opp "låsen" til ledningen og klemme kabelskoen mer isammen eller skifte den ut. hadde faktisk samme problem med en bil på jobben i dag, målte fra jord til jord å fikk 2volt i spenningsfall. skiftet ut ledningen og alt var iorden, du ser forskjell på lysstyrken hvis feks den ene er igjorden og den andre feil.
Sigbjørn Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Skrevet Februar 22, 2008 Ja da skal jeg sjekke den:) men du vet vel ikke tilfeldighvis hvor denne kontakten ligger? slipper jeg å begynne å lete å skru av deksler her å der:)
bjørn e21 Skrevet Februar 22, 2008 Skrevet Februar 22, 2008 ja det er jo kontakten til baklyspanelet en på hver side.. dvs de ytre lyktene
ivarf Skrevet Februar 22, 2008 Skrevet Februar 22, 2008 Sjekk at du ikke har surra med wattstyrken. Pæreovervåkinga i LCM en kalkulerer om pærene er defekte ut fra om strømforbruket i kretsen er innen for en gitt verdi. Forskjellig wattstyrke eller feil styrke vil gi feilindikasjon. Sjekk også om bremselysa dine funker. Også det midtre. MVH Ivar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå