Gå til innhold

aktiv sub


Anbefalte innlegg

Som jeg har forstått så vil det enkleste for meg være å kjøpe en aktiv sub siden jeg har bmw business spiller?

Skal jeg da bare koble fra suben til de bakre høytalerne for å få signal?

Hvordan gjøres det?

Blir de bakre høytalerne koblet ut da eller?

Hva med strøm?

Takk på forhånd!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har forstått så vil det enkleste for meg være å kjøpe en aktiv sub siden jeg har bmw business spiller?

Skal jeg da bare koble fra suben til de bakre høytalerne for å få signal?

Hvordan gjøres det?

Blir de bakre høytalerne koblet ut da eller?

Hva med strøm?

Takk på forhånd!;)

Hvis du kjøper en ny aktiv sub, så følger det med veldig gode bruksanvisninger med disse...

Løp å kjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

skal du ha en aktiv sub, må du også ha strøm.. og da helst en solid kabel direkte fra batteriet + jording i en solid karosseri-bolt i nærheten. Helst bør du ha en signal-kabel fra spilleren til forsterkeren som sitter på sub'en. Kan vel igrunn belage deg på endel kabel-trekking. vet noen bmw'er har batteriet baki, men er ikke det stort set cab?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg da bare koble fra suben til de bakre høytalerne for å få signal?

Hvordan gjøres det?

Blir de bakre høytalerne koblet ut da eller?

Stemmer, du må "tappe" signaler av bakhøytalerene dine med en høy/lav adapter. Denne senker signalet ned på ett nivå som en forsterker kan takle. Så kobler du til resten av anlegget på vanlig måte.

Kjøp en sånn:

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2187

Veldig enkelt og koble. Men ja, du mister lyden fra høytaleren/høytalerene du kobler deg på, det sies at du skal koble deg inn på begge, sjølv kobla eg meg berre en på eine, og det har fungert helt utmerket for meg! Og da "mister" du lyden i bare ene høytaleren!

stinger_sven2.jpg

Der ser du du har to Phono ut (den svarte er styrestrøm)

Og 4 kabler som skal gå til høgtaler (eks. 2grå til Høgre, 2Kvit til Venstre

Den svarte kobler du til noke som slår seg på likt med tenninga, f.eks. Antenne-strømmen.

utover dette treng du som vaneli berre Straum frå batteriet, og jording som du finner i karossen!!

Trenger vel bare signalkabel fra forsterkeren og bak til subben, samtidig som du kobler til strøm fra batteriet

Forsterkeren er innebygd i subben, derfor den heter aktiv 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...