Gå til innhold

ASC/DSC E46

Psyfoon
 Share

Anbefalte innlegg

Når ble DSC standard på E46? Har en 318iT facelift som er produsert i 09/2001 men på knappen i midtkonsollen står det bare ASC.

Er ASC+T kun antispinn og bensinkutt ved spinning eller har jeg også "ESP" som retter opp over/understyring?

Blir ikke helt klok på dette da jeg har hørt at DSC ble standard ved facelift E46.

Et spørsmål til, hvis jeg kun har ASC, hva slås da av når jeg trykker èn gang på knappen så kontrollampa lyser? Holder jeg inn knappen i 3sek. begynner også et gult bremselys med utropstegn inni å lyse på dashbordet. I instruksjonsboka står det ingenting om at dette kan gjøres med ASC, kun med DSC. Så jeg er litt forvirret her... takknemlig for hjelp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har ASC så har du ikke antiskrenssystem. Da må du ha DSC. ASC er kun antispinnsystem som reduserer motoreffekt og det drivhjulet som spinner (fungerer nesten som el. diffbrems).

Jeg tror at hvis knappen trykkes lett inn så bare antispinnlampa lyser, slås funksjonen som reduserer motoreffekten av, mens antispinn fortsatt er aktivt. Holdes knappen inne så begge lampene lyser er alt slått av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har ASC så har du ikke antiskrenssystem. Da må du ha DSC. ASC er kun antispinnsystem som reduserer motoreffekt og det drivhjulet som spinner (fungerer nesten som el. diffbrems).

Jeg tror at hvis knappen trykkes lett inn så bare antispinnlampa lyser, slås funksjonen som reduserer motoreffekten av, mens antispinn fortsatt er aktivt. Holdes knappen inne så begge lampene lyser er alt slått av.

Når jeg tenker meg ekstra om så har du selvfølgelig rett :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...