Psyfoon Skrevet Februar 23, 2008 Share Skrevet Februar 23, 2008 Når ble DSC standard på E46? Har en 318iT facelift som er produsert i 09/2001 men på knappen i midtkonsollen står det bare ASC. Er ASC+T kun antispinn og bensinkutt ved spinning eller har jeg også "ESP" som retter opp over/understyring? Blir ikke helt klok på dette da jeg har hørt at DSC ble standard ved facelift E46. Et spørsmål til, hvis jeg kun har ASC, hva slås da av når jeg trykker èn gang på knappen så kontrollampa lyser? Holder jeg inn knappen i 3sek. begynner også et gult bremselys med utropstegn inni å lyse på dashbordet. I instruksjonsboka står det ingenting om at dette kan gjøres med ASC, kun med DSC. Så jeg er litt forvirret her... takknemlig for hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Februar 23, 2008 Share Skrevet Februar 23, 2008 Et betimelig spøsmål, dette er meget grubdig behandlet i denne tråden http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=65503&highlight=dsc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sommerfelg Skrevet Februar 23, 2008 Share Skrevet Februar 23, 2008 jeg ha ''prelift'' med DSC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2008 Noen andre med E46 facelift som kun har ASC? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Es-brusv Skrevet Februar 24, 2008 Share Skrevet Februar 24, 2008 jeg har også lurt på det her. Har facelift og ASC knapp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2008 jeg har også lurt på det her. Har facelift og ASC knapp Hva skjer hvis du holder inn ASC-knappen i noen sek.? Er det 2 gule lamper som starter å lyse i instrumentpanelet? (Antispinnlampa + en rund gul lampe med utropstegn inni) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lairschu Skrevet Februar 24, 2008 Share Skrevet Februar 24, 2008 Jeg har 02 e46 med facelift med ASC. Hvis jeg trykker denne forsvinner antispin og antiskrens funksjonen slik at jeg kan sladde. I dashen er det to gule symboler: antispinn og den som er den samme som når brekket er på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2008 Hvis du har ASC så har du ikke antiskrenssystem. Da må du ha DSC. ASC er kun antispinnsystem som reduserer motoreffekt og det drivhjulet som spinner (fungerer nesten som el. diffbrems). Jeg tror at hvis knappen trykkes lett inn så bare antispinnlampa lyser, slås funksjonen som reduserer motoreffekten av, mens antispinn fortsatt er aktivt. Holdes knappen inne så begge lampene lyser er alt slått av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lairschu Skrevet Februar 24, 2008 Share Skrevet Februar 24, 2008 Hvis du har ASC så har du ikke antiskrenssystem. Da må du ha DSC. ASC er kun antispinnsystem som reduserer motoreffekt og det drivhjulet som spinner (fungerer nesten som el. diffbrems).Jeg tror at hvis knappen trykkes lett inn så bare antispinnlampa lyser, slås funksjonen som reduserer motoreffekten av, mens antispinn fortsatt er aktivt. Holdes knappen inne så begge lampene lyser er alt slått av. Når jeg tenker meg ekstra om så har du selvfølgelig rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå