Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min klirrer på en måte når den står på tomgang. Dette har den gjort lenge, men etter motoroverhaling var det eneste ulyd igjen på bilen - jeg blir gal! Har lenge forstått at det er noe med eksosen som lager plagsom lyd, så jeg jekket opp, krøp under og fant for synderen. Et slags deksel ligger over katten, men hvordan i helvete festes dette? Skal det bare ligge der å klirre!? Video av synderen:

http://www.youtube.com/watch?v=yva8lZ5v ... playnext=1

Finner ingen måter denne skal kunne skrus fast på!? Noen som har noen gode ideer eller kan hjelpe meg?? Blir gaal!

Såh..Spm 2: Når jeg lå å kuka med det jævla dekselet, ble jeg var over en ledning som hang og slang ned under girkassa..Kommer fra oven en plass, er delt i 2 med to kvinnelige kabelsko. Etter litt leting fant jeg to mannlige kabelsko som ledningene passer i, men hvem skal i hvem her egentlig, og hva i helsike er det for noe? XD Help please :P

Beklager elendig fokus på bildene btw..Ble som det ble, men har lagt inn hjelpelinjer :)

aa26bgt61csjmufi1isd_thumb.jpg

v4mgq5977oviij1a4ifg.jpg

Takker for all hjelp!!

Skrevet

det dekslet har eg klipt av på begge bilene eg har, har løsnet på begge eg har hatt. men du kan vel sveise de på plass igjen.

de ledningene er til ryggelyset. og den på girkassa er ryggelysbryteren.

Skrevet

Ryggelys selfølgelig!! Takker og bukker :) Burde jo tenkt så langt :stupid:

Mht til det dekselet så er det rett og slett bare en varmebeskyttelse da? Tviler på at jeg gidde sveise det for å si det sånn, siden jeg ikke er en rutinert laks i det faget for å si det mildt...Hva brukte du til å klippe av driten? :P

Skrevet

såg litt mer på det klippet, går det dekslet lang bakover? eller kun rundt lambdasensoren (det er d jeg har fjernet, ca 15-20cm langt)

brukte platesaks til å klippe med..

edit: såg det var 318 eksosanlegg, så da er det muligens ikke likt på hvordan varmeskjolda er.. så det må nesten noen andre svare på da..

men om du sveiser det, trenger du ikke mer en et par punkt for å holde det fast:)

Skrevet

Det skal være mulig å skru av og på det varmeskjoldet da. Hos meg var alle festene rundt om røket, så jeg måtte lage meg nye. Hadde fin skranglelyd på tomgang gitt!

Evt kjøp et nytt. Kostet skjorta sist jeg sjekket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...