EirikL Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Selvgjort er velgjort Går ut fra at du ikke leker Michael Schumacher i 60-sone flere ganger.
Sandersen Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 aldri godta! nå kan dem ha lappen så lenge dem vill nå, gyllen regel. aldri aldri godta uansett.. Det der er en myte, og gjelder kun hvis de tar lappen uten bevis/måling. Hvis de har gyldig måling med laser/police pilot er det ikke noe vits å gå til retten med det. Trafikkforseelser blir prioritert. Spiller ingen rolle at det tar 1.5mnd å få en dom når ventetiden inkluderes i dommen uansett.. Gjør ofte vondt verre og ikke skrive under... verdt forsøket, jeg fikk mindre straff jeg når jeg nekta og gikk videre med det. + man slipper og gå og vente i spenning, og bruker dem mer en 3 uker kan du jo bare hente lappen tilbake uansett får man litt ekstra kjøretid.
336mik Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 3-5 mnd er vel strafferammen for noen få kilometer over.Med mindre det var skjerpende omstendigheter. Og godtar du,så kan de bruke ganske lang tid på å holde rettsmøte,og du må bare sitte der å vente. Hva hvis dems feks ikke har hatt laser`n sin på kalibrering. Simen e30 her på forumet fikk bot i topp-sjiktet i en 50 sone(73 km/h eller noe),og etter noen dager ringte snuten til han og sa han kunne se bort fra boten. Grunn:Dem hadde akkurat lagt om til sommer dekk,og police-pilot`n dems var ikke justert etter dekk skifte.
BreitBau Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 aldri godta! nå kan dem ha lappen så lenge dem vill nå, gyllen regel. aldri aldri godta uansett.. Det der er en myte, og gjelder kun hvis de tar lappen uten bevis/måling. Hvis de har gyldig måling med laser/police pilot er det ikke noe vits å gå til retten med det. Trafikkforseelser blir prioritert. Spiller ingen rolle at det tar 1.5mnd å få en dom når ventetiden inkluderes i dommen uansett.. Gjør ofte vondt verre og ikke skrive under... verdt forsøket, jeg fikk mindre straff jeg når jeg nekta og gikk videre med det. + man slipper og gå og vente i spenning, og bruker dem mer en 3 uker kan du jo bare hente lappen tilbake uansett får man litt ekstra kjøretid. For å være VELDIG korrekt her.. Om du IKKE godtar på stedet, begynner heller ikke tiden å løpe før du får en dom.. Så hvis de da bruker 3 uker på å etterforske saken.. Også bruker ytterligere 1 mnd på å vente på rettssal.. Også at du DERETTER blir dømt til 6 mnd.. Så har du jo vært uten lappen i 2 mnd ekstra omtrent.. Godtar du med engang, hadde de 6 mnd begynt å løpe samme kvelden.. Greit nok å nekte.. Men må jo først og fremst stå nok vett i skallen din til at du vet når det ikke er noen vits.. Politiets stemme teller 2, mot din ene i en rettsak.. Så om de i tillegg har måling kan du jo bare glemme det.. Er du medgjørlig kan det til og med hende de er litt snille tilbake..
336mik Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Dette er feil teddysen.De regner fra den dagen du blir tatt.
BreitBau Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Ikke om du ikke godtar? Da trenger de en dom for å gjøre trafikkforseelsen gyldig? Dette er hvertfall de opplysninger jeg har fått.. Dog dette gjaldt i en sak om fyllekjøring.. edit: skrivefeil
BreitBau Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Altså.. Da får jeg bare trekke tilbake min påstand.. Men det som er 100% sikkert er at det var disse "forutsetninger" min kamerat fikk av politiet.. I dette tilfellet er politiet svogeren hans..
vetu03 Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Er det slik at teorien ikke kan tas før etter at man er ferdig med sperretiden? I såfall blir det jo fort 1-2mnd ekstra venting : / Stemmer det! Men du kan sende en søknad til politiet om å få ta den 1-2 månder før sperrefristen går ut. Det gjorde en kammerat av meg, og det fikk han lov til. Da er det nesten så du får bestilt oppkjøring bare noen dager etter sperrefristen går ut..
Just-turbodiesel Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 I kveld skjedde det som var dømt til å skje før elle siden, up tok lappen min. Kjørte og ante fred og ingen fare, plutslig ser jeg det blinke gult i noen refleksvester og jeg tenker *faen*. Der står onkelblå og vinker meg inn(måtte sette fra meg bimmern på et jorde O_o for å bli med inn i vitoen for å prate) Jeg ble mål til 87km/t i 60sona, grensa for å miste lappen er 25km/t over opp til 70soner. Sitter igjen med noen spm nå:Hvor mye kan jeg forvente å få i bot + utgifter til ny oppkjøring ? Og hvor lenge må jeg vente? håper at det ikke blir no mer enn 3mnd iom at jeg bare var 2km/t over. syns det er kjempebra at du mista den jeg. Da får du deg en lærepenge. 27kmt er ganske mye!
336mik Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 syns det er kjempebra at du mista den jeg. Da får du deg en lærepenge. 27kmt er ganske mye! Jeg har mista lappen ganske mange ganger jeg,og det eneste jeg har lært er at man må kjøre fortere,så man ikke blir tatt.
BreitBau Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 syns det er kjempebra at du mista den jeg. Da får du deg en lærepenge. 27kmt er ganske mye! Jeg har mista lappen ganske mange ganger jeg,og det eneste jeg har lært er at man må kjøre fortere,så man ikke blir tatt. WØRD.. Selv om jeg syns noe særlig fortere enn 10 km/t i alt under 80 er unødvendig.. Men det hender jo jeg gir gass jeg å.. Som regel er det en grunn til at det er satt ned. Ingen gangveg, skole, farlig kryss, barnehage, tettbebygd, dårlig vei osv. Men 80 er jo 80 bare fordi 80 km/t er standard fartsgrense.. Kan jo være så fin vei som bare f... Fortsatt 80 km/t..
osjaavik Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 Kjedelig..Ser du bor på Borre.. hvor ble du tatt? Kom ut av undergangen fra sandeveien og skulle mot skoppum, så sto dem i krysset skoppum-nykirke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå