Sfinx Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Hei! Jeg har en 99 mod e39 stasjonsvogn som jeg kunne tenkt meg å ettermontere optisk kvittering til blinklys ved låsing / opplåsing av bilen (fjernstyrt) - Har fått bekreftet av et BMW-verksted at det var en enkel jobb på bilen min siden den var registerert etter september 98. Men: Han ville ikke gjøre det. Mest pga at han fikk opp at det var noe fra en 520i bensin i styringsenhet (husker ikke eksakt hva han sa) - men kan dette skyldes at det har blitt ettermontert xenonlys fra en 01 mod? Kanskje dette var en bensinbil det ble tatt fra? Også har det blitt ettermontert skinnseter + dørtrekk (ikke elektriske, men med elekstrisk korsryggstøtte) fra originalt elektriske stoffseter med minne. Det jeg lurer på: Hvis jeg ber de gjøre det uansett. Er det fare for at xenonlysene ikke vil fungere da? eventuelt den elektriske korsryggstøtten? Tror dere at det vil ha noe innvirkning på dette? Burde vel egentlig ikke det? Bare en tanke. Kunne gjerne tenkt meg å fått på blinklysene ved låsing, men hvis det blir mye tull med annet elektrisk, så går jeg bort fra det. mvh Erik
Kjetil Sømme Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Er en grei sak å legge inn kvittering i blinklysene, er kun en programmering av GM (General Module) som skal til. Jeg gjorde det på min gamle E46 som hadde ettermontert orginalalarm, ikke noe problem. Eneste jeg kan tenke meg er at modulen ikke lar seg programmere pga lagrede feilkoder, men jeg har ikke vært borti det.
Sfinx Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 Takk for svar! Ok, da burde det vel være en ok jobb. Men det har ikke noe å si det med at det har vært byttet til xenon og andre seter etc? Og er det kun BMW-verksteder som gjør dette? Skal kontake de rett over helge og høre om de kan gjøre dette for meg.
Kjetil Sømme Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Man må ha et av BMW's spesial-apparater, så det er stort sett bare BMW-verksteder som kan gjøre dette. Det er masse andre innstillinger som kan gjøres i samme skjermbilde, så du burde egentlig gå gjennom alle valgene for å få lagt inn de samtidig.
Sfinx Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Skrevet Februar 25, 2008 Ok, så jeg burde få de til å legge til flere endringer mens de er i gang? Er ikke så godt kjent med det, hva burde jeg få de til å endre? Og tror du det vil ha innvirkning på lysene, setene osv? For meg så virka det som om han mannen jeg pratet med sa at han måtte tilbakestille alt til originalt før han kunne endre noe?
Kjetil Sømme Skrevet Februar 25, 2008 Skrevet Februar 25, 2008 Har en shortlist sammen med papirene på bilen min, skal se om jeg kan scanne den inn på jobben i dag.
Sfinx Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Skrevet Februar 26, 2008 Det hadde vært kjempefint! Men tror du jeg bare kan la de overstyre det som er lagt inn fra før, eller vil lysene og setene ikke fungere? Burde ikke være no problem egentlig?
Sfinx Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Skrevet Februar 26, 2008 Høres bra ut! Men angående den listen du pratet om, har du noen eksempler på hva som burde gjennomgåes når de først skal gjøre dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå