KrisArendal Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Hei Har kjøpt en 520 89 mod (M20 b 20), den sviver ikke, det er antydning til tenning når jeg kinner, men det er alt. Regner med det er toppen eller topppakning som er gåen da det ikke er kompresjon på ihvertfall en sylinder, har ikke hatt tid til å sjekke alle, Hvordan analysere seg frem til om det er toppen eller pakning som er kaputt?? Har ikke noe historie på hvordan motoren har havarert..
KrisArendal Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 Hvordan ser en egentlig at toppen er gåen
andybooy Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 du må nok av me toppen uansett får å se, hjelper ikke finne ut at toppen er gåen åsså bare sette seg å vri rundt nøkkelen:p
KrisArendal Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 Vet at toppen må av for å se ,, tenkte jeg kunne få noe info før jeg begynner å skru,, Bedre å spørre seg frem først når en ikke har så veldig peiling eller?
maasoey Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Hvis toppakninga er gåen mellom 1-2 sylindre, kan du enkelt høre det når du "kinner" på startmotoren. Hvis startmotoren går lettere av og til, så er pakninga gåen. Vanskelig å forklare. (Fyllesjuk idag:P) Annen måte: Hvis du hører at motoren "slipper" ved jevne mellomrom når du kinner? dvs at turtallet endrer seg når du prøver å starte? Gaaah, sikkert ikke du forstår hva jeg mener. Kan noen prøve å forklare på en lettere måte?
KrisArendal Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Skrevet Februar 24, 2008 Skal skru senere i uka, må toppen måles på noen måte hos fagfolk for å se om den er gåen? eller kan man se dette greit selv,, hvordan? Takker maasoey..
mbkomfort Skrevet Februar 24, 2008 Skrevet Februar 24, 2008 Toppen må jo av uansett, så får du noen til å sjekke om den er ok.. Det anbefales å planslipe toppen dersom den er OK og skal på igjenn. Husk å tørne motoren til den står på tenningsmerkene før du demonterer toppen.. Få tak i reparasjonshåndbok. Har nett kjøpt/gjort det samme som deg, hos meg var det bare pakningen, kostet tusenlappen m/bolter hos bavaria, jeg tror det var tett katalysator som gjorde det..
KrisArendal Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Skrevet Februar 26, 2008 Takker for tips mbkomfort,,, er det obligatorisk å skifte bolter når man har av toppen,, Flere tips som dere andre tar som en selvfølgelighet ang dette mottas med takk,,
mbkomfort Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Ja, boltene til toppen skiftes ilag med pakning. De vanlige symptomene på gåen topp/pakn er olje (grå/brun guffe) og luft i kjølevannet. Vet du hvordan motoren havarerte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå