Boosti Skrevet Februar 24, 2008 Share Skrevet Februar 24, 2008 Jeg har etter bytte av topp på min 318is hatt problemer med stort olje forbruk (ca 1 liter i uka). Verkstedet som reparerte bilen mener det ikke er toppen, men stempelringene som har mistet spennne da motoren kokte et par ganger. Siden verkstedet ikke ville ta en kompresjonstest på motoren gjorder jeg det selv: Resultatet ble: Sylinder 1: 14,8 kg/cm2 Sylinder 2: 14,3 kg/cm2 Sylinder 3: 14,6 kg/cm2 Sylinder 4: 14,7 kg/cm2 Er dette bra eller dårlig? Hva er det orginalt på en M42 318is? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Februar 24, 2008 Share Skrevet Februar 24, 2008 så leng det er jvent over hele linja så er det greit. å resultatet ditt så veldig bra ut. så jeg trur ikke det er noe galt med stempel ringene. det er ikke en simring som har tatt kveld da? som bak sving hjul eller foran motoren da? er det skiftet ventiltettninger når toppen ble byttet da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2008 Jeg ba dem overhale hele toppen og bytte tettninger og slipe ventiler...så jeg anntar de har gjort det. Det svetter litt fra toppdekslet da idiot verkstedet ikke har byttet pakkning når de har hatt det av, men ellers er motoren helt tørr og fin. 1 Liter olje i uka er jo en del, men den går ikke dårlig og det ryker heller ikke mye av den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå