Gå til innhold

Kompresjon i en 318is motor..


Boosti
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har etter bytte av topp på min 318is hatt problemer med stort olje forbruk (ca 1 liter i uka). Verkstedet som reparerte bilen mener det ikke er toppen, men stempelringene som har mistet spennne da motoren kokte et par ganger. Siden verkstedet ikke ville ta en kompresjonstest på motoren gjorder jeg det selv:

Resultatet ble:

Sylinder 1: 14,8 kg/cm2

Sylinder 2: 14,3 kg/cm2

Sylinder 3: 14,6 kg/cm2

Sylinder 4: 14,7 kg/cm2

Er dette bra eller dårlig? Hva er det orginalt på en M42 318is?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så leng det er jvent over hele linja så er det greit. å resultatet ditt så veldig bra ut. så jeg trur ikke det er noe galt med stempel ringene. det er ikke en simring som har tatt kveld da? som bak sving hjul eller foran motoren da? er det skiftet ventiltettninger når toppen ble byttet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba dem overhale hele toppen og bytte tettninger og slipe ventiler...så jeg anntar de har gjort det. Det svetter litt fra toppdekslet da idiot verkstedet ikke har byttet pakkning når de har hatt det av, men ellers er motoren helt tørr og fin.

1 Liter olje i uka er jo en del, men den går ikke dårlig og det ryker heller ikke mye av den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...