Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!..

Lurer på hvordan det blir å sette ett topplokk med vanos, på en motor uten.

Det er jo i bunn og grunn det samme? Hva må gjøres for at det skal fungere 100%?:)

Skrevet

hah, ingen anelse.. Men om du har tenk å bruke vanos har du et problem.

Da trenger du hjerne til vanos, andre kamasklinger og noen andre greier vel? Tro om de har samme kamsensor?

Skrevet

neinei.. har ikke tenkt å bruke vanosen..

Altså, fikk høre at jeg må blinde av vanos-hullet.. Selv har jeg ikke peiling, men lurer på om det er mulig og om det vil utgjøre noe. Mest trolig blir det ett firma som gjør det for meg, men alltid kjekt å vite..

Jeg trenger egentlig bare en ny topp til motoren min og Chris_325iM her på forumet har en vanos-topp til meg om det skulle vise seg at den passer? =)

Skrevet

Jeg tror det er fare for at akkurat det samme kan skje meg hvis jeg bytter til en brukt motor..

Jeg har i utgangspunktet ikke behov for en større heller.

Jeg har tenkt å bytte alle pakninger, stempelringer og overhale motoren sånn høverlig fremfor å bare bytte den. Nå har jeg fått konstantert gåen topp, eller topp-pakning. Jeg vil vite om jeg kan bruke denne vanos-toppen på min motor (som ikke har vanos) og hva som må gjøres for at det blir 100%

Det er ikke det at jeg garantert kommer til å bytte den, men at jeg har en i backup hvis det viser seg at min nåværende har sprekk.

Har ikke noe spesielt til plass å skru, så det hadde vært fint å hatt "alt" klart på forhånd :)

Skrevet

vanosen blir ikke med på salget, men ikke-vanos deksel?.. hva er det forno a? ;p

er det det kompisen min kanskje kaller frontdeksel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...