Gå til innhold

Godkjenne felger hos biltilsynet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ett sett 19" M3 EVO replica felger på min 320i E46 som jeg gjerne vil få inn i vognkortet. Dimensjonen er 8 x 19 og innpresset er ET47. Dekkdimensjonen er 235/35/19 framme og bak. Innpress og felgbredde står på innsiden av felgene.

Felgene er godt innfor skjermen og tar ikke borti karosseriet uansett styreutslag.

Tror dere jeg vil få noen problemer med å få godkjent disse uten TUV papirer? Vet ikke hvem produsenten er så kan bli ett problem å spore opp papirer.

Skrevet

så lenge de ikke har dårlig utslag på speedometer og ikke utenfor hjulbuen så burde ikke dette være et stort problem. ta kontakt med biltilsynet og spør om kravene de har

Skrevet

felg dim med dekk dim og innpress må vare testet for den biltypen det skal på.

Er vel ett papir for bilen der det står felger med dim dekk og innpress som er testet. Står det ikke så sa bt til meg att det ikke var lov på bilen.

Men det er jo det bt kan, sei att det er ikke lov.

Skrevet

ok. skal egentlig ikke måtte ha det hvis du holder deg innenfor +-5% av orginal rulleomkrets har jeg lest i kjøretøyforskriften, men mye mulig man må ha det nå.

Skrevet

0 stress.. Jeg godkjente mine vinterfelger samtidig som 50/40 senk på min touring..

Jeg har 8x18 et40 med 225/40/18 vinterdekk..

Jeg trang heller ikke noen papirer på felgene, da det viktigste var at rulleomkretsen er innenfor +-5% og at det ikke subber når de bånner demperne.. (gjore det på min i skien samtidig som fullt rattutslag) var så vidt det gikk, men det holdt :)

Skrevet

jeg trengte heller ikke noen papirer på min e34.den er nå godkjent me 235/35.19 i vognkortet.er en kalkulator under teknisk til venstre på sia her man kan bruke for å finne hva som passerpå din bil

Skrevet

Tusen takk for svar folkens!

Satser på at det går greit. Har fått time hos biltilsynet nå for å vise senkesett, skal prøve å få felgene skrevet i vognkortet med det samme. Dekkdim, felgbredde og innpress er innenfor grensene så burde ikke være ett problem. Satser på det beste. 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...