Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bmw e36 kompressor. lader 0.5bar

Vil ha litt mer lyd ut av denna kompressoren, vudere da dump ventil

er dette noe å anbefale? noe annet jeg kan gjøre? noen som har noe av det samme som meg? peiling på dette?

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

er det noe praktisk mening i å ha dump på kompressor da? bortsett fra lyden selvfølgelig?

den er vel bare for å slippe ut luftoverskudd ved redusert pådrag, for å unngå at alt skal gå tilbake igjennom turbin og stoppe rotasjon?

Skrevet
er det noe praktisk mening i å ha dump på kompressor da? bortsett fra lyden selvfølgelig?

den er vel bare for å slippe ut luftoverskudd ved redusert pådrag, for å unngå at alt skal gå tilbake igjennom turbin og stoppe rotasjon?

jeg villl jo mene at du svarte deg selv i dette inlegget:) mindre slitasje

Skrevet

kossen vil en dumpventil virke på en kompressor? kan vel ikkje være trykkregulert`? blir det ikkje for jevnt trykk?

Skrevet
komp. har jo tvunget rotasjon, skal den stoppe må den jo stoppe veiva i samme slengen. ;)

Tja, du er inne på noe der..

Altså vil en få ganske god motorbrems når man går fra full gass til null gass? Er dette merkbart?

Skrevet

bra at denne tråden kom :)

lurte litt på det samme, venter på ett kompressor kit av en fra bimmers løpet av uka

og der følger det med dumpventil også ^^

han sa det blir bra.. men jeg har ingen erfaring med kompressor..

Funker kompressor bra på motorene deres?

jeg har en e36 320i coupe, m50 motor.. ,mange påstår at jeg kommer til å ødelegge motoren med en gang :S

Skrevet
bra at denne tråden kom :)

lurte litt på det samme, venter på ett kompressor kit av en fra bimmers løpet av uka

og der følger det med dumpventil også ^^

han sa det blir bra.. men jeg har ingen erfaring med kompressor..

Funker kompressor bra på motorene deres?

jeg har en e36 320i coupe, m50 motor.. ,mange påstår at jeg kommer til å ødelegge motoren med en gang :S

Så lenge du ikke kjører på mer enn 0,5bars trykk, så er ikke det noe problem tenker jeg. Med kompressor montert kommer du til å ende opp med rundt 220-225hk på den tenker jeg.

Jeg kjørte lenge på 0,5bar på min, justerte opp til 0,65bar når jeg monterte IC, jeg hadde aldri noe problemer. Og tror ikke de som har hatt bilen etter meg har hatt noe problemer heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...