Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Man trenger ikke lyd fra dumpventil når du har en kompressor som lager feeeeeeeet ulelyd :wink:

Problemet er vel at min kompressor ikke lager noe lyd.. hehe

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
::::.Du kan dessverre ikke montere dumpventil på en bil med luftmassemåler. Dette vil føre til at bilen stopper / jukser hver gang du slipper gassen.

Hvor har du fått høre dette?

Skrevet
::::.Du kan dessverre ikke montere dumpventil på en bil med luftmassemåler. Dette vil føre til at bilen stopper / jukser hver gang du slipper gassen.

Hvor har du fått høre dette?

Snakka med en på ESS

Skrevet

Okey, men hvis en skal ha dump, så er det vel ikke bare å ta av LMM og kjøre? Kan ikke skjønne at min gikk så greit som den gjorde med dumpventil når jeg prøvemonterte kompressoren... Har alltid hatt LMM.

Skrevet
Okey, men hvis en skal ha dump, så er det vel ikke bare å ta av LMM og kjøre? Kan ikke skjønne at min gikk så greit som den gjorde med dumpventil når jeg prøvemonterte kompressoren... Har alltid hatt LMM.

Hehe, ja du kan så si.. kan jo ikke ta av LMM,en da. da sviver jo ikke bilen helt bra:p hjelper det noe å ta filtere nærmere kompressoren da?

du får jo sinnsykt bedre lyd på turbo når du gjør det ivertfall. Hmmm

Skrevet

jeg må bare si at jeg forstår ikke helt hvorfor folk vil ha den kompressorlyden? alle kompressorene jeg har hørt lager fæl lyd!

nesten som jeg vurderer å ikke kjøpe komp pga den lyden.. ;)

Skrevet

Nei nei. det synes nå ikke jeg da, men smak og behag sier jeg bare;)

men jeg har en Vortech kompressor. kanskje det har noe med at den ikke lager noe lyd kanskje??

Skrevet

er vortech jeg vurderer å kjøpe, så om den er relativt lydløs er jo det vel og bra. selvfølgelig er det litt tøff lyd i kompressoren, men tror det er noe man blir relativt fort lei av. dog har jeg aldri kjørt bil med komp, så det må man vel finne ut av med tiden. ;)

Skrevet

Er recirc.valve det samme som dump? Uansett her er oppsettet som Rotrex har:

Air ducting

The most energy efficient solution is to have the throttle body positioned upstream of the supercharger. This

will minimize the pump work by the supercharger, thus minimizing fuel consumption under part load because

of the thin air situation around the impeller at throttle angles less than 90degree . Also a re-circulation valve can be

avoided in this type of set up.

0j820lttjhc320v62g6j.jpg

A somewhat simpler approach (recommended for most aftermarket applications) is to leave the throttle body

at the original position. If you choose to position the throttle body downstream, a re-circulation valve is

recommended. If the valve is omitted the supercharger will create noise under deceleration caused by surge.

Surge occurs when the supercharger keeps making pressure at low airflow forcing the compressor to work

outside the intended operation area. This will be most noticeable on high boost applications under high

engine rpm with the throttle closed (deceleration). The re-circulation valve will prevent surge by allowing air

to circulate from the pressure side of the supercharger to the inlet side of the supercharger under manifold

vacuum conditions.

qx6tqw8ib7ewu6kiu5q3.jpg

The crankcase ventilation system (Positive Crank Ventilation PCV) is to be connected to the inlet of the

supercharger. If the vehicle is equipped with a Mass Metering Unit (MMU), the crankcase ventilation must be

connected downstream of the MMU to prevent oil vapours from corrupting the signal of the MMU.

  • 2 months later...
Skrevet
::::.Du kan dessverre ikke montere dumpventil på en bil med luftmassemåler. Dette vil føre til at bilen stopper / jukser hver gang du slipper gassen.

eg hadde dump på min med luftmassemåler, hadde aldri problem :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...