Prodigt Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Skrevet Mars 4, 2008 Man trenger ikke lyd fra dumpventil når du har en kompressor som lager feeeeeeeet ulelyd Problemet er vel at min kompressor ikke lager noe lyd.. hehe
Riefarn Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 ::::.Du kan dessverre ikke montere dumpventil på en bil med luftmassemåler. Dette vil føre til at bilen stopper / jukser hver gang du slipper gassen. Hvor har du fått høre dette?
Prodigt Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Skrevet Mars 4, 2008 ::::.Du kan dessverre ikke montere dumpventil på en bil med luftmassemåler. Dette vil føre til at bilen stopper / jukser hver gang du slipper gassen. Hvor har du fått høre dette? Snakka med en på ESS
Riefarn Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 Okey, men hvis en skal ha dump, så er det vel ikke bare å ta av LMM og kjøre? Kan ikke skjønne at min gikk så greit som den gjorde med dumpventil når jeg prøvemonterte kompressoren... Har alltid hatt LMM.
Prodigt Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Skrevet Mars 4, 2008 Okey, men hvis en skal ha dump, så er det vel ikke bare å ta av LMM og kjøre? Kan ikke skjønne at min gikk så greit som den gjorde med dumpventil når jeg prøvemonterte kompressoren... Har alltid hatt LMM. Hehe, ja du kan så si.. kan jo ikke ta av LMM,en da. da sviver jo ikke bilen helt bra:p hjelper det noe å ta filtere nærmere kompressoren da? du får jo sinnsykt bedre lyd på turbo når du gjør det ivertfall. Hmmm
S.Hafsmo Skrevet Mars 4, 2008 Skrevet Mars 4, 2008 jeg må bare si at jeg forstår ikke helt hvorfor folk vil ha den kompressorlyden? alle kompressorene jeg har hørt lager fæl lyd! nesten som jeg vurderer å ikke kjøpe komp pga den lyden..
Prodigt Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Skrevet Mars 5, 2008 Nei nei. det synes nå ikke jeg da, men smak og behag sier jeg bare;) men jeg har en Vortech kompressor. kanskje det har noe med at den ikke lager noe lyd kanskje??
Agares Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Til dere som ønsker dere dump-ventil lyd, her er løsningen.. http://www.saber-edv.com/ Dump-Valve Simulator. Kjekt for de som ikke bryr seg om hva det er, hvordan den virker eller hva den gjør.
S.Hafsmo Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 er vortech jeg vurderer å kjøpe, så om den er relativt lydløs er jo det vel og bra. selvfølgelig er det litt tøff lyd i kompressoren, men tror det er noe man blir relativt fort lei av. dog har jeg aldri kjørt bil med komp, så det må man vel finne ut av med tiden.
Riefarn Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Er recirc.valve det samme som dump? Uansett her er oppsettet som Rotrex har: Air ducting The most energy efficient solution is to have the throttle body positioned upstream of the supercharger. This will minimize the pump work by the supercharger, thus minimizing fuel consumption under part load because of the thin air situation around the impeller at throttle angles less than 90degree . Also a re-circulation valve can be avoided in this type of set up. A somewhat simpler approach (recommended for most aftermarket applications) is to leave the throttle body at the original position. If you choose to position the throttle body downstream, a re-circulation valve is recommended. If the valve is omitted the supercharger will create noise under deceleration caused by surge. Surge occurs when the supercharger keeps making pressure at low airflow forcing the compressor to work outside the intended operation area. This will be most noticeable on high boost applications under high engine rpm with the throttle closed (deceleration). The re-circulation valve will prevent surge by allowing air to circulate from the pressure side of the supercharger to the inlet side of the supercharger under manifold vacuum conditions. The crankcase ventilation system (Positive Crank Ventilation PCV) is to be connected to the inlet of the supercharger. If the vehicle is equipped with a Mass Metering Unit (MMU), the crankcase ventilation must be connected downstream of the MMU to prevent oil vapours from corrupting the signal of the MMU.
Riefarn Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Når jeg nå leste gjennom hele selv så jeg at det ikke er det samme nei, hehe
|Ole| Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 ::::.Du kan dessverre ikke montere dumpventil på en bil med luftmassemåler. Dette vil føre til at bilen stopper / jukser hver gang du slipper gassen. eg hadde dump på min med luftmassemåler, hadde aldri problem :=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå