BMWBenny Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Bilen min holder seg konstant ved den 2. streken, d.v.s den mellom midten og rødt på temp. nåla. Jeg veit ikke hvor mye jeg kan stole på den nåla, men jeg liker uansett ikke at bilen jobber på høyere temp. en den skal. Så jeg prøvde å lufte litt i dag, ikke med noe særlig hell. Men da spør jeg, kan jeg ha luft i systemet mitt når varmeapparatet mitt fyrer som F***? Eller kan jeg vite med sikkerhet da at det er luftfritt? Mvh Bjørn
TerjeAa Skrevet Februar 26, 2008 Skrevet Februar 26, 2008 Går den rett opp på den temperaturen? Skal vel normalt ligge midt i mellom K og V! Har du ikke en termostat som er litt treg med å åpne? Hva med å prøve å kjøre til motoren er over midten, la den stå på tomgang og kjenne på slangen ut i fra termostathuset. denne skal ganske snart bli varm da når motoren har nådd driftstemperatur. Hvis måleren din går helt opp til der du beskriver føre term. åpner så er det ganske sikkert en av dem og ikke noe luft i anlegget...............
BMWBenny Skrevet Februar 26, 2008 Forfatter Skrevet Februar 26, 2008 jeg har forska litt på nettop det der. slangen ut av termostat huset er helt klart kaldere en den inn på huset. Men fortsatt veit jeg at den åpner, litt vansklig å si når, siden den aldri blir noe særlig varm, men det er sirkulasjon, eller ville bilen kokt i løpet av den tiden jeg har den på tomgang. Jeg blir ikke helt klok på det her, jeg tenkte luft, siden nåla kan variere litt opp og ned, men alltid nærmest strek nr. 2 er ikke snakk om mye dog. Men dere har ikke trua på luft? Jeg har forresten også akkurat bytta termostat, riktig nok biltema, men ble null forskjell fra den jeg plukket ut, og det var BMW del, begge skal åpne på 80 grader. andre forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå