Jokkis Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Fant en annonse på autodb om laserblender. Noken som har testet dette? Funker det? Ka skjer hvis den bli oppdaget? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1801778
Azeton Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Hadde ikke autofil en test av de der? Og det var vist nok den eneste laser jammer/oppdager som fungerte..
vetu03 Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Vært borti noen tester av forskjellige jammere.. Du plasserer en sender forann og en bak, kommer helt ann på hva kittet inneholder. Disse sender da ut stråler som gjør at radar/laser pistolen til politiet ikke får opp noen fart når de skyter.. Det lønner seg da å ha en radar varsler, som sier ifra at du har blitt skutt på. Da må du bremse fort som faen, mens du skrur av jammeren. Når politiet skyter igjen da får han en måling som er fin. Hvis du ikke har radar varsler som sier ifra at du har blitt skutt på, så vil du ikke kunne vite dette å få slått den av. Og da får ikke politiet måling på deg og du blir stoppet. Er ikke særlig populært å bli tatt med det, men det klarer du unngå ved at de får måling på deg andre gangen de skyter, men da har jo du bremset ned. Det er ingen vits å ha det uten at du har radar varsler også.
vetu03 Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 http://www.radartest.com/article.asp?articleID=8502¨ http://youtube.com/watch?v=R_hAAfsM8ao Ekspertene er enige: Blinder M-20 og M-40 X-Treme er de beste laserjammere som noen gang er produsert og eneste som har klart full pott i tester! Ved en fartskontroll vil du ha ca 98% sjanse å komme fra det uten fartsbot! M-20 inneholder 2 jammere for montering i front av personbiler evt. en foran og en bak på MC. Vi har også trådløse monteringskit fra Cheetah for enklere montering. Tester fra hele verden viser at de blokkerer alle Politiets laserpistoler og du varsles om dette inne i bilen med både lyd (95 db) og lys. Best i test hos bl.a. Autofil, denne testen, samt videoer kan du lese/se under vår "tester" seksjon som du finner i menyen. Kombinerer du en Laserjammer med en Radarvarsler er du godt dekket. Montering av en Blinder er veldig enkelt. Ledninger kommer med RJ-kontakter som plugges inn i hovedenheten inne i bilen. Med LaserJammer kan ikke Politiet måle din hastighet - Ingen bøter!!! Man har lov å kjøpe og selge en Laserjammer men ikke lov å bruke, ref. vegtrafikkloven 13A
Vegard Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Hva er egentlig boten for å bli tatt med laserjammer? Ser for meg den er latterlig liten i forhold til dages fartsbøter.
vetu03 Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 sikkert det samme som bruk av mobil og annet elektronisk utstyr.. Er hvertfall det på radar varslere så kan ikke skjønne det er noe annet på jammere.
MortenK Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Har hørt noe om bøter på 4-5000kr for å bli tatt med slik i bilen, men hvis du har skrud den av innen politiet kommer bort til deg, kan de jo ikke bevise at du brukte den heller.
vetu03 Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Det er jo minimalt lite de ser av den da.. Eneste du trenger ha i bilen er jo en bryter on/off. Alt annet kan du legge inni dashobordet og senderne gjemmer du jo bak nyrene eller noe.. Og hvis du bremser ned også skrur den av, så de får måling på deg som er grei. Så tror jeg ikke de gidder ta deg inn. Da har de jo fått målinga si. Men har du den på hele tiden så de ikke får måling kan du nok bare sving inn med en gang.
Jokkis Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Skrevet Februar 27, 2008 men hvis den ikkje viser kan vel ikkje politiet gjere nåke....dei har vel ingenting under panseret eller inni bilen å gjøre...
oddis Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Er ganske bestemt på at jeg leste i en notis på vegvesen.no at slikt utstyr ble bøtelagt med 10 000kr + inndragning av utstyr. Slik jeg ser det har Politiet et problem med å bevise og avdekke at slik utstyr er brukt. Etter første signal vil man normalt bremse ned og skru av utstyret hurtig, og pistolen vil umiddelbart få igjen måleresultat.
Azeton Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Er ganske bestemt på at jeg leste i en notis på vegvesen.no at slikt utstyr ble bøtelagt med 10 000kr + inndragning av utstyr.Slik jeg ser det har Politiet et problem med å bevise og avdekke at slik utstyr er brukt. Med mindre de finner det passelig og undersøke litt mer? rive i stykker bilen f.eks?
oddis Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Er ganske bestemt på at jeg leste i en notis på vegvesen.no at slikt utstyr ble bøtelagt med 10 000kr + inndragning av utstyr.Slik jeg ser det har Politiet et problem med å bevise og avdekke at slik utstyr er brukt. Med mindre de finner det passelig og undersøke litt mer? rive i stykker bilen f.eks? Det må isåfall representanter fra trafikkstasjonen ta seg av. Denne "jammingen" foregår kun noen sekunder, og så lenge de får måling er det sjelden noen som spør spørsmål. Det er iallefall min erfaring.
Hyggmaister Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Det er dyrt å bli stoppa med slikt utstyr, og slikt jeg forstår inkluderer det om det er av eller på. Det vil si at om politien bestemmer seg for å sjekke om du har radarvarsler inni i dash-skapet og finner den, kan det bli dyrt...
Azeton Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 Har politiet lov til og sjekke dette da? Ville tro at ALT ligger veldig gjemt, og at det er kun en bryter framme. Bryteren kan jo være for noe helt annet?
Vegard Skrevet Februar 27, 2008 Skrevet Februar 27, 2008 De kan umulig sjekke det der og da med mindre utstyret ligger på dasjbordet. Så da blir du vel heller kallet inn til en kontroll hvor de går over bilen på et vis, og i mellomtiden har du god tid til å fjerne hele opplegget. Er vel også trafikkstasjonen som skal gå over bilen, ikke politiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå