Gå til innhold

enkel og billig trimming eller motorbygg e30

Anbefalte innlegg

Skrevet
:P hei dere! Kjøpe just en e30 320i og er frelst for sekseren! kunne noen gi meg en pointer for det beste utgangspunktet for en fet sekser uten turbo,ang dreimoment og effekt? har lest litt her inne om b25 blokk ,885 topp ,b21 veiv,og 320 råder. blir dette bra verst??
Skrevet

Billigst, enkelt og best er at du kjøper E30 325i motoren, M20B25. Passer rett nedi. De får du for 6-10k, alt etter stand.

Ellers finner det også M30 motor fra E28/E34 med fler.., i 2,5, -150hk, 2,8-182 (?)hk, 3,2/3,4 med 211/218hk. Disse kan settes nedi E30 med litt modding.

Det samme gjelder forsvidt M50B25 motoren (E36 325i motoren 192hk).

M30 konvertering i E30 kan du lese om her: http://www.e30.de/335i/00.htm

M50 i E30 kovertering er blitt ganske så populært og du kan søke her på forumet, i google, på bmwe30.dk (der har de DIY).

Alt avhenger av hvor mye penger du har i lomma, hvor mye du kan og hvor mye du er villig til å ofre for å få det til å fungere.

Gang iallefall alle kostnader med minst 2, så har du reel kostnad.

Skrevet

Helt enig oddis, glem og ha budsjett :) for det blir som om når staten budsjetterer på prosjekter. Går til helvete og blir minst dobbelt så dyrt før du er ferdig og fornøyd :)

Skrevet

M30`en gir veldig bra dreimoment og er egentlig ikke så tørst somm alle skal ha det til, hvertfall sammenliknet med m20 motorer med diverse stroking og dill dall :wink:

Skrevet
M30`en gir veldig bra dreimoment og er egentlig ikke så tørst somm alle skal ha det til, hvertfall sammenliknet med m20 motorer med diverse stroking og dill dall :wink:

Jeg har kjørt 50000 km med M20 B27 dill dall, og jeg vil ikke si at den er tørst. Den bruker ca 1 liter på mila med aktiv kjøring, og jeg har enda ikke greid å komme over 1,3l i snitt på en tank.

En annen ting å huske på er vekten. M20 er den letteste av BMW sekserne, og de kiloene teller mye i fronten på en E30.

Skrevet

Jeg har kjørt 50000 km med M20 B27 dill dall, og jeg vil ikke si at den er tørst. Den bruker ca 1 liter på mila med aktiv kjøring, og jeg har enda ikke greid å komme over 1,3l i snitt på en tank.

En annen ting å huske på er vekten. M20 er den letteste av BMW sekserne, og de kiloene teller mye i fronten på en E30.

1 liter på aktiv kjøring :clap: da lever du i en annen verden enn meg :D tilogmed labtall på vanlig b25 er jo høyere, men m30 bruker jo litt mer såklart.

Skrevet

Jeg mener ikke aktiv kjøring på bane, men forsvarlig kjøring til og fra jobb på svingete vei.

En 325i bruker jo mindre bensin enn en 320i på slik kjøring, så hvorfor må en 327 nødvendigvis bruke mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...