325ixx Skrevet Februar 28, 2008 Share Skrevet Februar 28, 2008 Hei har eit lite problem, eg køyrer på castrol slx 0 - 30w og den bruker en del olje. vil det hjelpe og gå opp til foreksempel 5 - 30w eller kva skal eg bruke? Nokon som har forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HungerForE30 Skrevet Februar 28, 2008 Share Skrevet Februar 28, 2008 High milage mineral olje har jeg god erfaring med på gammel bmw som har gått litt. Den trenger noget lengre tid til å bli tyntflytende en halvsyntetisk så før du skal herje med bilen bør den være god å varm først (tommelfinger regel:)) Men er sikkert delte meninger om dette her, har i hvertfall hatt en "psykisk" god erfaring med den. Oljen bygger jo også opp pakninger. Fungerer best på gamle biler, gamle motorer som har gått litt. Kjøpes på mekonomen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixx Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2008 Det er blitt brukt fullsyntetisk sia den var ny. så trur eg vil fortsette me det! men skal jeg kå opp til litt tjukkare olje ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HungerForE30 Skrevet Februar 28, 2008 Share Skrevet Februar 28, 2008 Du kan prøve det ja. Fullsyntetisk er ikke alltid bra på gamle motorer selv om Bmw er litt kresen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Februar 29, 2008 Share Skrevet Februar 29, 2008 Vil ikke en delsyntetisk 10w-50 olje være tingen for m20? Som har litt slitte tetninger, litt ventiltikking osv? Da må jo en litt tykk olje gi godt oljetrykk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixx Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2008 Okei Takk for hjelpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixx Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2008 Trur eg går for castrol helsyntetisk 5 - 40w Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon 325 Skrevet Mars 4, 2008 Share Skrevet Mars 4, 2008 Hvis du følger denne linken, klikker på smøretabeller, så kan du fine ut nøyaktig hvilke olje som er anbefalt til bilen din ac Castrol..og Castrol er jo BMW sitt eget oljemerke på sett og vis.. Siden din bruker litt (akkurat som min) ville jeg gått for en delsyntetisk. Magnatec delsynt, 10w-40. Er redd 5w-40 kan bli litt tynn. http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7028238 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå