Gå til innhold

Senkesett til 520 Touring 1993

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en kompis som har en 520i Touring fra 1993. Han lurer på hvilket senkesett han trenger, hvor mange mm er og anbefale, med tanke på at det skal være kjørbart på disse elendige veiene vi har her til lands.

Han er også ute etter det stuket hvor bilen er lavere i front enn bak. Så om noen har noen bilder av en 520 touring med senkesett hvor det ser slikt ut og har noen specs så hadde det vert strålende.

Takker for alle svar :)

Skrevet
www.schmiedmann.no

De fikk jo inn masse nytt fra lowtec, alt fra 30-70 mm senk pluss justerbart.

kw har coilovers med alt justerbart, selges av gs bildeler (tror jeg), og masse andre importører.

Men hva er det beste og senke til? vil ikke tro 70mm er noe bra. blir vel alt for mye senk, og senke den 70mm så kommer en vel knapt over noen plass og har en passasjerer så tar en vel nedi overalt?

Hvor mange mm er best?

Skrevet

Hva som er best vet jeg ikke, men jeg har samme bilen som kompisen din og jeg har bestemt meg for et senkesett fra H&R som senker 35 mm. foran og 10 mm. bak.

Mine kriterier for senk er at den skal være moderat og senke mer fremme enn bak. Det fordi E34 ser fryktelig høy ut foran originalt. Men mest er det for å stive opp vogna og for å forbedre kjøreegenskapene.

Skrevet

Mente fra 30 til 70 mm, ikke 30 bak 70 foran.

Det beste er vel å ha minimalt med senk hvis man tenker på bakkeklaring, evt kun foran.

Det er jo egentlig ens egen vurdering for hva en selv vil ha som er avgjørende...

Skrevet
Her har du bilder (ikke de beste kansje) av min Touring med 45/10mm H&R senkefjærer! Meget fornøyd med de, sammen med orginale dempere :) .

Og det er med 45mm senk fremme og 10mm senk bak?

Skrevet

På min e34 touring har jeg bilstein dempere og H&R fjærer som senker 45/10..

syns det blei en helt perfekt høyde! såpass lav at den får litt stuk, men ikke så lav at det slår nedi overalt..

Nå skal det sies at jeg bare har to seter foreløpig da, så har ikke testa med folk baki.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...